Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

MV-22 nad Okinawą

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 22 września 2012

W piątek 5 samolotów hybrydowych MV-22 Osprey wystartowało z bazy Iwakuni i odbyło pierwsze loty testowe, mimo zastrzeżeń mieszkańców co do bezpieczeństwa ich użytkowania.

Japońskie ministerstwo obrony potwierdziło, że pierwszy MV-22 Osprey opuścił bazę USMC Iwakuni w prefekturze Yamaguchi około 9:25, a kolejny wystartował 25 minut później. Oba przemiennopłaty krążyły nad Wewnętrznym Morzem Japońskim i Morzem Japońskim przez godzinę, po czym powróciły do bazy o 11:00. Trzy kolejne wystartowały po południu / Zdjęcie: USMC

Debiut MV-22 przypadł na dwa dni po tym, gdy rząd uznał, że kontrowersyjne maszyny są całkowicie bezpieczne i zezwolił na ich testy (Japonia uwalnia Osprey’e na Okinawie, 2012-09-19). O lotach przemiennopłatów urzędnicy z Yamaguchi dowiedzieli się dopiero, gdy powiadomiła ich o tym regionalna placówka Sił Samoobrony z Chugoku-Shikoku. Amerykańskie wojska stacjonujące w Japonii zwykle nie informują tamtejszych społeczności o indywidualnych ćwiczeniach.

Lokalni mieszkańcy w dalszym ciągu sprzeciwiają się rozmieszczeniu MV-22 na Okinawie (Japończycy przeciw MV-22 Osprey, 2012-09-11) odnosząc się do dwóch wypadków, jakie miały miejsce podczas ich lotów w Maroko (Osprey rozbił się w Maroko, 2012-04-12) i na Florydzie. Dwanaście MV-22, które w lipcu dostarczono do Iwakuni, mają zostać wysłane do prefektury Okinawa. Przemiennopłaty trafią do bazy USMC Futenma, usytuowanej w zaludnionym mieście Ginowan. Operacja ta ma zostać rozpoczęta jeszcze w tym miesiącu i zakończona w październiku.

Według zawartego porozumienia MV-22 będą latać na wysokości minimum 152 metrów, w odpowiedniej odległości od niektórych instalacji m.in. elektrowni atomowych, silnie zaludnionych obszarów, szkół, szpitali, lotnisk publicznych i zabytków. </br></br>Rząd Japonii nawołuje Waszyngton, by ten postępował zgodnie z przyjętym porozumieniem, powiedział w piątek minister obrony Satoshi Morimoto. Jeżeli pojawią się problemy z jego realizacją, komitet zbierze się ponownie, aby znaleźć jak najlepsze rozwiązanie. Morimoto ma się wkrótce udać na Okinawę, by wyjaśnić lokalnym społecznościom, jakie środki bezpieczeństwa wprowadzono. Minister obrony ma nadzieję, że uda mu się osiągnąć z nimi porozumienie / Zdjęcie: USMC

Tokio i Waszyngton podkreślają, że MV-22, mające zastąpić przestarzałe śmigłowce CH-46 Sea Knight z bazy Futenma, będą ważnym elementem stanowiącym o sile USA w regionie Azji i Pacyfiku, wobec rosnącej potęgi Chin. Eksperci są jednomyślni, że hybrydowe samoloty Osprey będą niezbędne w przypadku narastających zagrożeń na Wschodnim Morzu Chińskim, gdzie toczy się spór terytorialny o wyspy Senkaku (Zaostrzenie sytuacji wokół Senkaku/Diaoiu, 2012-09-17).

Japonia i Stany Zjednoczone zrobiły wszystko, aby rozwiać obawy dotyczące kwestii bezpieczeństwa samolotów. US Navy dostarczyła raporty odnoszące się do dwóch ostatnich wypadków, których przyczyną był błąd pilota, a nie usterka mechaniczna. Japońsko-amerykański komitet sprawdził także środki bezpieczeństwa, które mają zostać podjęte w celu wyeliminowania tragicznych pomyłek następujących z winy załogi. W środę komitet ustalił, że MV-22 będą latać na wysokości minimum 152 metrów, w odpowiedniej odległości od niektórych instalacji, w tym elektrowni atomowych, silnie zaludnionych obszarów, szkół, szpitali, lotnisk publicznych oraz miejsc zabytkowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.