Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zakończono próby USNS Cesar Chavez

Marynarka wojenna, 08 października 2012

US Navy poinformowała o zakończeniu testów okrętu zaopatrzeniowego/wsparcia typu Lewis and Clark (T-AKE), USNS Cesar Chavez.

Okręty typu Lewis and Clark (T-AKE) mają 210 m długości i 32 m szerokości. Ich wyporność sięga 41 tys. ton. Rozwijają prędkość do 20 w. Zasięg operacyjny wynosi do 14 tys. mil morskich. Jednostki wykorzystywane są do transportu zaopatrzenia, amunicji, części zamiennych oraz paliwa dla grup lotniskowcowych marynarki wojennej USA lub też jej pojedynczych okrętów. Na zdjęciu USNS Lewis and Clark (T-AKE 1) na wodach północnego Atlantyku / Zdjęcie: US Navy

Testy zostały przeprowadzone pod koniec września. Obecnie okręt znajduje się na terenie należącej do General Dynamics stoczni National Steel and Shipbuilding Company (NASSCO), odpowiedzialnej za konstrukcję jednostek programu T-AKE. USNS Cesar Chavez ma zostać wprowadzony do służby do końca br.

Prowadzone testy odbiorcze zostały połączone z próbami morskimi sprawdzającymi przydatności okrętu do służby, realizowanymi przez samego producenta. US Navy zdecydowała się na takie rozwiązanie, bazując na znajomości całości konstrukcji okrętu, wynikającej z dotychczasowej eksploatacji wcześniejszych jednostek tego typu.

USNS Cesar Chavez jest 14. i zarazem ostatnim z zamówionych przez US Navy okrętów zaopatrzeniowych typu Lewis and Clark. Zlecenie o wartości 709 mln USD na budowę jego początkowych 2 jednostek zostało przyznane NASSCO jeszcze pod koniec 2001. Konstrukcja pierwszego z nich, USNS Lewis and Clark (T-AKE 1), rozpoczęła się w 2003, a w czerwcu 2006 został on przekazany w wyposażenie marynarce wojennej USA (Niesolidna amerykańska broń, 2012-01-22).

Okręty tego typu zostały wprowadzone do służby z myślą o zastąpieniu wycofywanych jednostek zaopatrzeniowych/wsparcia starszych typów: Kilauea, Mars i Sacramento. Według założeń US NAVY, T-AKE mogą operować samodzielnie lub przy współpracy z zaopatrzeniowcami-tankowcami typu Henry J. Kaiser (Śmierć indyjskiego rybaka, 2012-07-17).

Po jego oficjalnym wprowadzeniu do służby, USNS Lewis and Clark, zostanie przyporządkowany do dowództwa jednostek transportowych US Navy (Military Sealift Command).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.