Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Debiut AW119Kx

Lotnictwo cywilne, 24 października 2012

W czasie tegorocznej edycji Air Medical Transport Conference AgustaWestland, spółka zależna Finmeccanica, zaprezentowała oficjalnie nową wersję lekkiego śmigłowca AW119Kx.

Charakterystyki techniczne nowej wersji AW119 nie zmieniły się w porównaniu do produkowanego obecnie modelu Ke. Śmigłowiec rozwija prędkość 282 km/h. Maksymalna masa startowa wynosi 2,850kg. Zasięg maszyny to 954 km. Śmigłowiec może być pilotowany przez jednego lub dwóch operatorów i zabierać na pokład do 7 pasażerów. Maksymalna masa startowa wiropłatu wzrasta do 3,1 t, przy zastosowaniu zawiesia zewnętrznego

Prezentacja nowej wersji AW119 o oznaczeniu Kx odbyła się 22 października w czasie Air Medical Transport Conference w Seattle. Zmodernizowana konstrukcja śmigłowca została wyposażona m.in. w nową awionikę Garmin G1000H z dwoma 10,4-calowymi ciekłokrystalicznymi wyświetlaczami. Zawiera ona w sobie m.in. system informacji o ruchu lotniczym, cyfrowe, animowane mapy, system ostrzegający o zbliżaniu się do przeszkód, system przedstawiający na mapie aktualny zasięg maszyny oraz trójwymiarową technologię obrazowania charakterystyk lotu na tle ukształtowania powierzchni ziemi.

Maszyny zostały też doposażone w nowoczesne systemy obserwacji i analizy otoczenia oraz ułatwiające lądowanie w warunkach nocnych, a także zestaw gogli noktowizyjnych.

Widok nowego kokpitu AW119Kx, z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi / Zdjęcia: AgustaWestland

Certyfikacja najnowszej wersji popularnego AW119 ma nastąpić w pierwszych miesiącach 2013. Już teraz jednak producent zbiera zamówienia na dostawy AW119Kx. Wiadomo, że 15 egz. zamówiło Life Flight Network, jedno z największych w USA przedsiębiorstw oferujących usługi z dziedziny transportu medycznego.

Jak wylicza producent, do tej pory wyprodukowano ponad 200 AW119 w różnych konfiguracjach, które trafiły do 100 odbiorców w 30 państwach świata. W marcu br. AgustaWestland zawarła umowę z indyjskim Tata Sons na lokalną produkcję śmigłowców (Nowy zakład śmigłowcowy w Indiach, 2012-03-14). Warto też pamiętać, że kadłuby tych wiropłatów będą powstawać w Polsce, w należących do AgustaWestland zakładach PZL-Świdnik.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra