Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aquitaine w Brest

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 07 listopada 2012

Wczoraj pierwsza z francuskich fregat typu FREMM, Aquitaine opuściła stocznię DCNS w Lorient i udała się do pobliskiej bazy morskiej Brest. Będą stamtąd realizowane ostatnie próby przed przyjęciem okrętu do służby.

Aquitaine w czasie opuszczania portu w Lorient / Zdjęcie: DCNS

Aquitaine jest pierwsza z łącznie 11 zamówionych przez Francję fregat typu FREMM (FREMM – pełne zamówienie, 2009-10-12). Paryż podpisał umowę o budowie pierwszych 8 jednostek, w wariancie ZOP, w listopadzie 2005. Zastąpią one fregaty typu Tourville i Georges Leygues. Drugie zlecenie, z 2009 dotyczy jednej jednostki w odmianie przeciwpodwodnej i dwóch okrętów w wariancie przeciwlotniczym, które zastąpią fregaty typu Cassard.

Dyslokacja Aquitaine z Lorient do Brestu jest wstępem do finalnych testów, które zakończą się wraz z 2012. Później jednostka zostanie przyjęta do służby.

Obecnie DCNS prowadzi prace przy 5 innych fregatach FREMM. Najbardziej zaawansowane dotyczą przeznaczonego dla Maroka Mohammeda VI (Marokański kontrakt na FREMM, 2008-04-21), który powinien wejść do służby w 2013. Kolejna jednostka przeznaczona dla Francji, Normandie, została zwodowana w październiku br. (Drugi francuski FREMM zwodowany, 2012-10-22). Następne okręty to Provence, którego kadłub został już zmontowany, Languedoc (jego montaż rozpoczął się we wrześniu 2011) i Auvergne, przy którym prace zainicjowano w sierpniu br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra