Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Solar Impulse w USA?

Lotnictwo cywilne, 31 grudnia 2012

Według zapowiedzi zespołu Solar Impulse, największy na świecie samolot napędzany energią z paneli słonecznych może wykonać w 2013 serię lotów na terenie USA. Kwestia ta nie jest jeszcze przesądzona.

Solar Impulse w czasie jednego z ostatnich lotów. Samolot ma rozpiętość 63,4 m i długość 21,8 m. Jego masa własna to zaledwie 1,6 t. Napęd zapewniają 4 silniki elektryczne o mocy 10 KM każdy, czerpiące energię z paneli słonecznych. Sprawia to, że maszyna jest wyjątkowo podatna na warunki atmosferyczne / Zdjęcie: Solar Impulse

Oblot maszyny odbył się w kwietniu 2010 (Solar Impulse w powietrzu, 2010-04-07). Po kilku krótszych lotach, szwajcarski samolot odbył podróż z macierzystej bazy w Payerne do marokańskiego Rabatu i z powrotem, co ze względu na nieodpowiednie warunki meteorologiczne zajęło 2 miesiące, od 24 maja do 24 lipca (Solar Impulse wylądował, 2012-07-24). Według liderów zespołu Solar Impulse, Bertranda Piccarda i Andre Borschberga, większa odmiana samolotu powinna już w 2014 podjąć próbę etapowego przelotu dookoła świata. Jego budowa rozpoczęła się w 2011.

Obecnie prowadzone są rozmowy – także na szczeblu rządowym – dotyczące planowanej na wczesne lato serii lotów Solar Impulse po USA. Przedsięwzięcie powinno rozpocząć się na zachodnim wybrzeżu, z terenu Kalifornii, a zakończyć na wschodnim, w Nowym Jorku. Szczegółów na razie nie ujawniono, że względu na możliwość fiaska już na etapie przygotowań. Problemy dotyczą kwestii finansowania lotu oraz uzyskania wszystkich niezbędnych pozwoleń ze strony amerykańskiej administracji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.