Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pożar Dreamlinera w Bostonie

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 08 stycznia 2013

Po wylądowaniu na lotnisku w Bostonie w USA zapalił się samolot pasażerski Boeing 787 Japan Airlines. Ogień pojawił się w tylnej części kadłuba. Nikomu nic się nie stało.

Zdjęcie: Boston Herald

Boeing 787 Dreamliner, należący do Japan Airlines (JAL), przyleciał do Bostonu z Tokio-Narita, skąd wystartował wczoraj ok. 10:00 czasu lokalnego z 184 osobami na pokładzie. Po jego wylądowaniu o 10:06 czasu lokalnego w Boston-Logan International Airport i opuszczeniu samolotu przez pasażerów, obsługa zauważyła dym w tylnej części kadłuba. Okazało się, że palą się akumulatory pomocniczego zespołu energetycznego. Straż pożarna ugasiła ogień w ciągu około godziny. Nikomu nic się nie stało.

Przyczyną pożaru było prawdopodobnie przegrzanie akumulatorów, być może spowodowane ich zbyt dużym obciążeniem. Analitycy oceniają, że wczorajszy incydent to kolejny poważny cios dla reputacji Dreamlinera. Pod koniec ub.r. został zmuszony do awaryjnego lądowania w Nowym Orleanie Boeing 787 linii United. Powodem były wówczas problemy z instalacją elektryczną. Z podobnej przyczyny uziemiono jeden z Dreamlinerów Qatar Airways, a wkrótce także kolejny 787 United. W grudniu FAA (US Federal Aviation Administration) zarządziła przegląd instalacji paliwowych samolotów tego typu z powodu groźby wywołania pożaru lub wyłączenia silnika wywołanej błędami konstrukcyjnymi (Problemy Dreamlinerów, 2012-12-17). Wielu awariom ulegały też Dreamlinery dostarczone PLL LOT (Stała ekspozycja Dreamlinerów, 2012-12-22).

Samolot, który zapalił się w Bostonie to Boeing 787-8 Dreamliner nr rej. JA829J, nr ser. 34839/84.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.