Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejny wypadek MiG-27

Lotnictwo wojskowe, 13 lutego 2013

Wczoraj w Indiach rozbił się myśliwiec MiG-27. Pilot przeżył wypadek.

Należący do wojsk lotniczych Indii samolot MiG-27 rozbił się wczoraj dwie minuty po starcie z bazy w Uttarlai. Pilot, ppłk Nishikant Singh zdołał się katapultować i został przewieziony do szpitala wojskowego w Jodhpur. Według komunikatu, jego życie nie jest zagrożone.

Samolot wystartował o 15:55 czasu lokalnego i rozbił się zaraz po starcie: o 15:57 w odległości ok. 3 km od bazy i 100 m od liczącej 600 mieszkańców wioski Allawani-Ki-Dhani. Według informacji rzecznika bazy lotniczej, nikt z mieszkańców nie ucierpiał, choć szczątki samolotu były porozrzucane w promieniu 300 m. Uszkodzeniu uległ jeden budynek i linia energetyczna.

Wstępnie ustalono, że przyczyną zdarzenia była usterka techniczna. Wypadki i katastrofy z udziałem indyjskich MiG-ów należą do najliczniejszych w wojskach lotniczych Indii. W 2009 minister obrony AK Antony informował parlament, że od kwietnia 1989 do listopada 2009 utracono 265 samolotów tego producenta. Zginęło 96 pilotów i 44 cywilów. Najwięcej utracono myśliwców MiG-21, zyskały one niechlubną nazwę latających trumien (265 MiGów w 20 lat, 2009-12-06). Podobnie jest z nowszymi technicznie MiG-27 (Rozbił się indyjski MiG-27, 2009-10-23, Kolejny wypadek MiG-27 w Indiach, 2010-09-24, W Jemenie MiG-21, w Indiach MiG-27, 2010-11-11). Do większości wypadków i katastrof tych przestarzałych oraz wyeksploatowanych maszyn dochodzi z przyczyn technicznych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra