Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pokładowe F-35 dla Marines

Lotnictwo wojskowe, 15 marca 2011

Adm. Gary Roughead, szef operacji morskich US Navy i gen. James Amos, komendant US Marine Corps, podpisali porozumienie o zakupie 80 F-35C, które będą wykorzystywane z pokładów lotniskowców.

Drugi z prototypów F-35B. Przyszłość tego modelu nie jest jeszcze przesądzona. Konstrukcję trapi szereg problemów technicznych. Ostateczne decyzje w sprawie jej produkcji zapadną za 2 lata / Zdjęcie: Lockheed Martin

Podpisane wczoraj porozumienie zakłada zakup przez USMC 80 samolotów w wariancie F-35C. Będą one stacjonowały na pokładach lotniskowców, ale mają być wykorzystywane na rzecz lotnictwa Marines. Głównym powodem jest chęć zapewnienia szkolenia dla pilotów i mechaników.

Rozwój wersji klasycznej, F-35A dla wojsk lotniczych i pokładowej, F-35C dla lotnictwa US Navy, choć przebiega z problemami (zobacz: Uziemienie F-35), nie jest poważnie zagrożony. Nie można tego samego powiedzieć o modelu krótkiego startu i pionowego lądowania (STOVL). Pomijając istotną kwestię wadliwej wręgi centropłata (zobacz: Kolejne problemy z F-35B), cały projekt okazuje się bardzo trudny do zrealizowania. Nierozwiązane dotąd wyzwania konstrukcyjne stawiają pod znakiem zapytania możliwość dokończenia rozwoju maszyny.

Nie bez znaczenia jest fakt wycofania się z programu zakupu F-35B Wielkiej Brytanii, która zdecydowała się w zamian na tańszą wersję pokładową C (zobacz: Drastyczne redukcje Londynu). Zwiększy to koszty jednostkowe rozwoju i zakupu wersji B.

Sytuacja ta spowodowała, że Pentagon ogłosił podjęcie finalnej decyzji o losach programu za 2 lata. Gen. James Amos deklaruje nadal, że wiąże przyszłość lotnictwa USMC z F-35B. Jednak ze względu na coraz bardziej widoczne opóźnienie, zmuszony został do wykorzystania wersji pokładowej Lightningów II, jako rozwiązania przejściowego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.