Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Autor: Grzegorz Sobczak

21 marca br. odbyła się doroczna konferencja poświęcona bezpieczeństwu lotów w lotnictwie ogólnym. Tym razem gościny użyczyła Uczelnia Łazarskiego w Warszawie. Konferencja była okazją do zaprezentowania statystyki bezpieczeństwa lotów w roku ubiegłym, opracowanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Wypadek samolotu Piper PA-28-140 Cherokee na lotnisku Inowrocław.  Przyczyną, określoną przez Państwową Komisję Badania Wypadków  Lotniczych, była błędna decyzja pilota o wyborze kierunku do lądowania,  pomimo posiadania pełnej wiedzy o kierunku i prędkości wiatru. W wyniku  tej decyzji nastąpiło lądowanie z tylnym wiatrem, co spowodowało  przyziemienie z dużym przelotem (poza połową drogi lądowania), dobieg z  dużym trawersem oraz wtoczenie się samolotu poza roboczą część lotniska.  W wyniku wytoczenia się na nierówny i grząski teren nastąpiło oderwanie  przedniego koła i przewrócenie samolotu do pozycji plecowej / Zdjęcie:  PKBWL

Tomasz Kądziołka, pełniący obowiązki prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, otwierając Konferencję zwrócił uwagę na temat tegorocznego spotkania: Zarządzanie bezpieczeństwem - praktyka i prawo. Zauważył, że w życiu codziennym obserwowane są sytuacje, w których prawo rozmija się z praktyką. Istotne jest, aby przepisy nie krępowały działalności gospodarczej, ale ważne jest również, by podmioty funkcjonujące w obszarze lotnictwa cywilnego zdawały sobie sprawę z faktu, że tworzenie norm prawnych i późniejsze dostosowywanie się do nich jest warunkiem utrzymania akceptowalnego poziomu bezpieczeństwa i koniecznością. Dlatego właśnie prezes Kądziołka zachęcał podmioty lotnicze do większej aktywności w procesie tworzenia aktów wykonawczych do znowelizowanej niedawno ustawy - Prawo lotnicze, tak, by uregulowania w nich zawarte były możliwe do spełnienia i adekwatne do obecnego poziomu rozwoju rynku.


Skrzydlata Polska - 04/2012
Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.