Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodowanie USS Gerald R. Ford jesienią

Marynarka wojenna, 08 maja 2013

Planowane na lipiec br. wodowanie najnowszego amerykańskiego lotniskowca, przyszłego USS Gerald R. Ford (CVN 78) zostało przełożone o kilka miesięcy. Według obecnych założeń ma do tego dojść w listopadzie.

Zgodnie z planami producenta okrętu, w chwili wodowania całość konstrukcji ma być ukończona w 70%. Ma to pozwolić na rozpoczęcie wstępnych testów oceniających jego funkcjonowanie i potencjał operacyjny. Na zdjęciu uroczystość montażu mostku na przyszłym USS Gerald R. Ford (CVN 78) / Zdjęcie: NNS

Powodem przesunięcia terminu wodowania okrętu są opóźnienia w procesie jego montażu. Warto dodać, że do chwili obecnej 96% struktury zostało już zmontowane (Postęp w pracach nad USS Gerald R. Ford, 2013-04-17). Producent jednostki, należąca do Huntington Ingalls Industries (HII) stocznia Newport News Shipbuilding (NNS), ma jednak problem z zamontowaniem pozostałych elementów konstrukcji, niezbędnych do przeprowadzenia procesu wodowania.

Powyższe opóźnienia to przede wszystkim wynik zmian konstrukcyjnych, wprowadzanych przez Waszyngton już w trakcie prac montażowych. Doprowadziły one m.in. do znacznego wzrostu kosztów powstania pierwszego lotniskowca nowego typu (15 mld USD i ciągnie rosną, 2012-02-22).

Zdaniem NNS oraz rzecznika prasowego US Navy Naval Sea Systems Command (NAVSEA), Chrisa Johnsona przesunięcie wodowania okrętu na listopad nie wpłynie na termin jego przekazania do służby. Dodajmy, że w ostatnich tygodniach zmieniono go z jesieni 2015, na 2. kwartał 2016.

Zgodnie z planem realizowane są natomiast prace koncepcyjne związane z montażem 2. atomowego lotniskowca typu Gerald R. Ford, przyszłego USS John F. Kennedy (CVN 79) (Budowa USS John F. Kennedy, 2013-03-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.