Konsorcjum ATR ogłosiło podpisanie historycznego zamówienia na 90 samolotów. Kupującym jest duński fundusz leasingowy Nordic Aviation Capital.
Podpisane podczas salonu lotniczego w Paryżu porozumienie obejmuje łącznie 90 samolotów obu modeli (ATR 42-600 i ATR 72-600, ETOPS 120 dla ATR serii -600, 2013-06-07). Kontrakt obejmuje potwierdzony zakup 30 ATR-ów 72 i 5 ATR-ów 42, pozostałe 65 samolotów to na razie opcje. Oficjalna wartość porozumienia podana przez włosko francuskie konsorcjum wynosi 2,1 mld USD.
NAC jest już dziś jednym z największych posiadaczy samolotów ATR. Po zrealizowaniu dostawy potwierdzonych 35 samolotów fundusz będzie miał 150 ATR-ów. Prezes NAC Martin Møller przyznał, że jego przedsiębiorstwo uczyniło z samolotów ATR jeden z głównych filarów swojej działalności.
Filippo Bagnato, prezes konsorcjum ATR, ma powody do satysfakcji. Po okresie zapaści w zamówieniach, zainteresowanie produkowanymi przez niego samolotami systematycznie rośnie. Nie bez znaczenia jest utrzymująca się na wysokim poziomie cena paliwa lotniczego, która skłania przewoźników do rozbudowy floty samolotów ekonomicznych w eksploatacji, a w tej klasyfikacji w komunikacji regionalnej samoloty ATR nie mają sobie równych.
NAC dzięki ATR-om stał się globalnym liderem w sektorze finansowym jeśli chodzi o leasing samolotów komunikacyjnych z napędem turbośmigłowym, choć fundusz nie ogranicza się tylko do nich. Łącznie wyleasingował 180 samolotów 35 klientom z całego świata. Wśród nich największymi są Lufthansa, Air France, US Airways, Garuda, Avianca, Flybe, Azul oraz Air Berlin.