Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2013: Historyczne zamówienie dla ATR

Lotnictwo cywilne, 19 czerwca 2013

Konsorcjum ATR ogłosiło podpisanie historycznego zamówienia na 90 samolotów. Kupującym jest duński fundusz leasingowy Nordic Aviation Capital.

Samolot komunikacji regionalnej ATR 72-600 kolumbijskich linii lotniczych Avianca prezentowany na tegorocznym salonie lotniczym w Paryżu / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Podpisane podczas salonu lotniczego w Paryżu porozumienie obejmuje łącznie 90 samolotów obu modeli (ATR 42-600 i ATR 72-600, ETOPS 120 dla ATR serii -600, 2013-06-07). Kontrakt obejmuje potwierdzony zakup 30 ATR-ów 72 i 5 ATR-ów 42, pozostałe 65 samolotów to na razie opcje. Oficjalna wartość porozumienia podana przez włosko francuskie konsorcjum wynosi 2,1 mld USD.

NAC jest już dziś jednym z największych posiadaczy samolotów ATR. Po zrealizowaniu dostawy potwierdzonych 35 samolotów fundusz będzie miał 150 ATR-ów. Prezes NAC Martin Møller przyznał, że jego przedsiębiorstwo uczyniło z samolotów ATR jeden z głównych filarów swojej działalności.

Filippo Bagnato, prezes konsorcjum ATR, ma powody do satysfakcji. Po okresie zapaści w zamówieniach, zainteresowanie produkowanymi przez niego samolotami systematycznie rośnie. Nie bez znaczenia jest utrzymująca się na wysokim poziomie cena paliwa lotniczego, która skłania przewoźników do rozbudowy floty samolotów ekonomicznych w eksploatacji, a w tej klasyfikacji w komunikacji regionalnej samoloty ATR nie mają sobie równych.

NAC dzięki ATR-om stał się globalnym liderem w sektorze finansowym jeśli chodzi o leasing samolotów komunikacyjnych z napędem turbośmigłowym, choć fundusz nie ogranicza się tylko do nich. Łącznie wyleasingował 180 samolotów 35 klientom z całego świata. Wśród nich największymi są Lufthansa, Air France, US Airways, Garuda, Avianca, Flybe, Azul oraz Air Berlin.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.