Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) przyznała konsorcjum ATR Certyfikat Typu zezwalający na eksploatację samolotów ATR 42-600 i ATR 72-600 w temperaturze poniżej -45°C.
Oznacza to, że obydwa typy mogą wykonywać starty i lądowania z portów lotniczych położonych w strefach, gdzie panuje klimat arktyczny, czyli np. w północnej części Skandynawii, Kanady lub na Syberii.
Dokument dotyczy także eksploatowania wyposażenia pokładowego samolotów turbośmigłowych ATR 42-600 i ATR 72-600, a zwłaszcza nowej awioniki, której producenci od początku procesu projektowego wzięli pod uwagę możliwość operowania w niezwykle niskich temperaturach otoczenia.
Od rozpoczęcia programu w 2007, francusko-włoskie konsorcjum zdobyło zamówienia na ponad 300 samolotów komunikacji regionalnej ATR 42-600 i ATR 72-600 (Pierwszy ATR 72-600 w Meksyku, 2013-06-04, ATR 72-600 dla marynarki wojennej Turcji, 2013-05-09).
Utworzone w 1981 konsorcjum ATR (Aerei da Trasporto Regionale / Avions de transport régional) jest spółką Alenia Aermacchi i EADS. Dotychczas producent sprzedał ponad 1200 turbośmigłowych samolotów komunikacji regionalnej (64 samoloty ATR, 2013-01-24). Są one użytkowane przez 182 operatorów w 90 krajach całego świata i wylatały dotychczas łącznie ponad 21 mln h.
Niedawno samoloty ATR 42-600 i ATR 72-600 uzyskały Certyfikat Tpyu FAA (Certyfikat FAA dla ATR serii -600, 2013-04-30).