Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ATR -600 na warunki polarne

Lotnictwo cywilne, 06 czerwca 2013

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) przyznała konsorcjum ATR Certyfikat Typu zezwalający na eksploatację samolotów ATR 42-600 i ATR 72-600 w temperaturze poniżej -45°C.

Prototypy ATR 42-600 (na pierwszym planie) i ATR 72-600 w locie / Zdjęcie: ATR

Oznacza to, że obydwa typy mogą wykonywać starty i lądowania z portów lotniczych położonych w strefach, gdzie panuje klimat arktyczny, czyli np. w północnej części Skandynawii, Kanady lub na Syberii.

Dokument dotyczy także eksploatowania wyposażenia pokładowego samolotów turbośmigłowych ATR 42-600 i ATR 72-600, a zwłaszcza nowej awioniki, której producenci od początku procesu projektowego wzięli pod uwagę możliwość operowania w niezwykle niskich temperaturach otoczenia.

Od rozpoczęcia programu w 2007, francusko-włoskie konsorcjum zdobyło zamówienia na ponad 300 samolotów komunikacji regionalnej ATR 42-600 i ATR 72-600 (Pierwszy ATR 72-600 w Meksyku, 2013-06-04, ATR 72-600 dla marynarki wojennej Turcji, 2013-05-09).

Utworzone w 1981 konsorcjum ATR (Aerei da Trasporto Regionale / Avions de transport régional) jest spółką Alenia Aermacchi i EADS. Dotychczas producent sprzedał ponad 1200 turbośmigłowych samolotów komunikacji regionalnej (64 samoloty ATR, 2013-01-24). Są one użytkowane przez 182 operatorów w 90 krajach całego świata i wylatały dotychczas łącznie ponad 21 mln h. 

Niedawno samoloty ATR 42-600 i ATR 72-600 uzyskały Certyfikat Tpyu FAA (Certyfikat FAA dla ATR serii -600, 2013-04-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra