Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

X-47B ląduje na lotniskowcu z użyciem liny hamującej

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 11 lipca 2013

Wczoraj bojowy bezzałogowy statek latający X-47B wylądował na pokładzie lotniskowca z użyciem liny hamującej. Była to pierwsza tego rodzaju operacja w historii.

X-47B ląduje po raz pierwszy na pokładzie lotniskowca z użyciem lin hamujących / Zdjęcie: US Navy

Wydarzenie miało miejsce na pokładzie lotniskowca USS George H.W. Bush (CVN-77), znajdującego się na wodach Oceanu Atlantyckiego, ok. 113 km od wybrzeży Wirginii. Bbsl X-47B wystartował z Naval Air Station Patuxent River w asyście 2 samolotów wielozadaniowych F/A-18 Super Hornet. Dolot do rejonu przebywania lotniskowca zajął ok. 35 min. Lotem bezzałogowca sterował operator znajdujący się na pokładzie okrętu.

Po przelocie na dużej wysokości, a następnie okrążeniu lotniskowca, bezzałogowiec wykonał kilka planowanych podejść do lądowania. Ostatnie z nich zakończyło się lądowaniem na pokładzie, zgodnie z obowiązującymi procedurami, o godz. 12:23 czasu miejscowego, z prędkością ok. 270 km/h. X-47B chwycił 3 linę hamującą i wyhamował na dystansie ok. 107 m.

Następnie personel pokładowy przeprowadził niezbędny przegląd po locie. Po krótkiej przerwie bbsl został ustawiony na katapulcie i wystartował do drugiego lotu, który także zakończył się lądowaniem na pokładzie CVN-77. Tym razem X-47B pochwycił 2 linę hamującą.

Przed trzecim lądowaniem na lotniskowcu wykryto nieprawidłowość działania komputera nawigacyjnego. Spowodowało to konieczność lądowania na lotnisku zapasowym na terenie ośrodka badawczo-rozwojowego NASA Wallops.

Kolejne lądowania z użyciem lin hamujących mają odbyć się w następnym tygodniu. Wcześniej prowadzono próby mające na celu sprawdzenie poszczególnych etapów operacji lotniczych z udziałem X-47B (Dalsze próby pokładowe X-47B, 2013-05-23, X-47B startuje z lotniskowca, 2013-05-15, Pierwsze lądowanie X-47B z użyciem liny hamującej, 2013-05-07, W pełni autonomiczny X-47, 2011-04-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.