Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikat MAK dla dalekodystansowego Superjeta

Lotnictwo cywilne, 22 sierpnia 2013

Dzisiaj Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK) wydał uzupełniający Certyfikat Typu dla samolotu RRJ100-95LR. Jest to dalekodystansowa wersja Superjeta 100-95B.

Prototyp Superjeta 100 LR przed pierwszym lotem / Zdjęcie: Suchoj

Dokument został wydany po zakończeniu programu prób certyfikacyjnych. Rozpoczęto je 15 lutego br., gdy prototypowy Superjet 100 LR wykonał lot z zakładów w Komsomolsku nad Amurem do centrum badań w locie w Żukowskim pod Moskwą. Samolot oblatano 3 dni wcześniej.

W ramach prób sprawdzono stateczność i sterowność Superjeta 100 LR, wykonano loty w całym zakresie obwiedni obciążeń dopuszczalnych, także z dużymi kątami natarcia i zbadano własności aeroelastyczne konstrukcji. Przeprowadzono również sprawdzenia działania zespołu napędowego i automatycznego układu sterowania lotem. Ogółem samolot, noszący numer seryjny 95032 wykonał ponad 60 lotów, trwających łącznie 115 godzin.

W odróżnieniu od standardowego Superjeta 100-95, wersja dalekiego zasięgu ma masę startową zwiększoną do 49 450 kg, wzmocnioną strukturę skrzydeł i silniki SaM146 rozwijające ciąg o 5% większy. Maksymalny zasięg samolotu wynosi 4578 km.

Pierwszym użytkownikiem Superjetów 100 LR będzie rosyjskie towarzystwo Gazpromavia, które zamówiło 10 samolotów tego typu. Dostawy rozpoczną się za kilka tygodni.

Oprócz nich dalekodystansowe Superjety trafią także do linii Interjet i przedsiębiorstwa Iliuszyn Finans. Ogółem producent zdobył zamówienia na 171 SSJ 100 różnych wersji, z opcją na 40 dalszych (Docelowe SSJ 100 dla Aerofłotu, 2013-05-31, Pierwszy Superjet Sky Aviation, 2013-02-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.