Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CSeries 100 czeka na pogodę

Lotnictwo cywilne, 11 września 2013

Zła pogoda w Montrealu wstrzymuje oblot najnowszego kanadyjskiego samolotu komunikacyjnego – Bombardiera CSeries 100.

Pierwszy prototyp CSeries 100 w malowaniu producenta podczas przeprowadzonych niedawno prób kołowania z dużą prędkością / Zdjęcie: Bombardier

Na początku tygodnia producent poinformował, że oblot pierwszego CSeries 100 odbędzie się tak szybko, jak to możliwe. Niestety, prognoza pogody na najbliższe dni przewiduje burze i ulewne deszcze nad okolicami Montrealu, gdzie mieści się wytwórnia Bombardiera, w której wyprodukowano samolot.

Zezwolenie na lot CSeries 100 zostało wydane przez Ministerstwo Transportu Kanady 30 sierpnia. Wcześniej Bombardier rozpoczął wykonywanie prób przed lotem, obejmujących m.in. kołowanie z małą prędkością (Próby kołowania CSeries 100, 2013-08-19).

6 września Kanadyjczycy rozpoczęli próby kołowania z dużą prędkością na drodze startowej lotniska zakładowego w Mirabel, nieopodal Montrealu. W ich trakcie rozpędzono samolot do 220-230 km/h. Do sprawdzenia pozostaje jeszcze poziom drgań podwozia.

Z powodu niedotrzymania wcześniejszych terminów pierwszego lotu CSeries 100, obecnie Bombardier wstrzymuje się od podawania jakichkolwiek dat oblotu (Oblot CSeries najwcześniej za miesiąc, 2013-06-26). Nieznany jest także czas wejścia pierwszych samolotów seryjnych do eksploatacji. Pierwotnie zakładano, że nastąpi to w rok po pierwszym locie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra