Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

160-miejscowy CSeries 300

Lotnictwo cywilne, 07 marca 2013

Bombardier poinformował dziś o nowej wersji samolotu CSeries. Model 300 ma mieścić maksymalnie 160 pasażerów.

CSeries 300 w barwach Air Baltic. Łotewskie towarzystwo będzie pierwszym użytkownikiem tych samolotów w wersji mieszczącej 160 podróżnych / Rysunek: Bombardier

Dotychczas producent oferował samoloty CSeries 300 mieszczące 120-148 osób, zależnie od konfiguracji klas i ustawienia foteli. Zwiększenie liczby miejsc powoduje konieczność zabudowania drugiej pary wyjść awaryjnych na skrzydła.

Jednym z nabywców nowej, zagęszczonej, wersji będą linie Air Baltic, które poprzednio zamówiły 10 samolotów w konfiguracji przystosowanej do przewozu 148 pasażerów.

Nowa konfiguracja będzie dostępna w samolotach nowo wyprodukowanych, albo jako jedna z opcji możliwych do zabudowania w przyszłości. Według tygodnika Flight zakup 160-miejscowego CSeries rozważało wcześniej kilka dużych linii niskokosztowych, m.in. Air Asia, easyJet czy Vueling.

Dotychczas Bombardier zdobył zamówienia na 66 CSeries 100 i 114 większych CSeries 300 (Zamówienie na CS100, 2012-12-20). Najwięcej samolotów pierwszego modelu zamówiła Lufthansa (30), a drugiego – Republic Airways (40) i Iljuszyn Finans (32 z opcją na 10, CS300 dla Iljuszyn Finans, 2013-02-21).

Oblot pierwszego CSeries 100 zaplanowany jest pod koniec czerwca br. Dostawy samolotów seryjnych rozpoczną się w połowie 2014. CSeries 300 mają być przekazywane odbiorcom od końca przyszłego roku. Niedawno kanadyjski departament transportu wydał Certyfikat Typu dla silników Pratt & Whitney PW1500G, mających napędzać samoloty obydwu wersji (Kanadyjska certyfikacja PW1500G, 2013-02-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.