Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot CSeries najwcześniej za miesiąc

Lotnictwo cywilne, 26 czerwca 2013

Kanadyjski Bombardier przełożył oblot pierwszego CSeries na koniec lipca. Powodem są problemy z oprogramowaniem.

Prototyp CSeries 100 w zakładach w Mirabel / Zdjęcie: Bombardier

Początkowo Kanadyjczycy zamierzali oblatać pierwszego CSeries równolegle z trwającym w ubiegłym tygodniu Paris Air Show, ale obawiali się, że A350XWB może skraść im palmę pierwszeństwa, wzbijając się powietrze wcześniej i pojawiając się na(d) Le Bourget, co zresztą nastąpiło (Paris Air Show 2013: Niespodziewany przelot A350XWB, 2013-06-21). Co gorsza, w trakcie imprezy nie zdobyto żadnego nowego zamówienia na CSeries (Bombardier ujawnia nabywców CSeries, 2013-06-05).

Z tego powodu kanadyjski koncern zachowywał daleko idącą ostrożność i planował pierwszy lot CSeries na koniec bieżącego miesiąca. Opublikowano nawet zdjęcia pierwszego CS100 przed hangarem w zakładach w Mirabel.

Jednak obecnie okazało się, że z powodu konieczności zainstalowania nowego oprogramowania, oblot samolotu opóźni się o co najmniej 4 tygodnie. Producent twierdzi, że nastąpi to w 5. rocznicę ogłoszenia rozpoczęcia programu.

Jednak zanim to nastąpi, pierwszy CSeries 100 musi przejść jeszcze próby działania instalacji pokładowych przy zasilaniu z akumulatorów, a następnie próby kołowania z małą i dużą prędkością, w tym startu przerwanego.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra