Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze G120TP przekazane Indonezji

Lotnictwo wojskowe, 23 września 2013

Indonezja odebrała 4 samoloty Grob G120TP. Ich przeznaczeniem będzie szkolenie podstawowe przyszłych pilotów wojsk lotniczych tego kraju.

Jeden z pierwszych G120TP, jakie trafiły do TNI–AU / Zdjęcie: MO Indonezji

Uroczystość przekazania samolotów miała miejsce w piątek, w bazie Adisutjipto. Użytkownikiem nowych G120TP jest 101. Skadik (eskadra) Tentara Nasional Indonesia Angkatan Udara (TNI–AU, wojsk lotniczych Indonezji).

Dostawa jest realizacją części umowy, zawartej we wrześniu 2011. Indonezja zamówiła wówczas 18 samolotów Grob G120TP, za sumę 72 mln USD. Niemiecka konstrukcja okazała się lepiej przystosowana do potrzeb indonezyjskich pilotów, niż Alenia Aermacchi SF-260TP i Pacific Aerospace CT-4.

Pierwsze G120TP zostały dostarczone Indonezji latem. Po zmontowaniu, w dniach 28-29 sierpnia przeprowadzono ich próbne obloty.

Kolejnych 6 G120TP zostanie przekazanych do końca br. Pozostałe trafią do Indonezji w 2014. Zastąpią one w służbie przestarzałe szwajcarskie FFA AS-202 Bravo i amerykańskie Beechcrafty T-34, używane do szkolenia podstawowego. Dowództwo TNI-AU przewiduje, że okres ich eksploatacji wyniesie co najmniej 30 lat.

Grob G120TP jest napędzany silnikiem Rolls Royce M250-B17F, poruszającym pięciołopatowe śmigło, który umożliwia mu rozwinięcie prędkości 439 km/h. Pojemność zbiornika paliwa, wynosząca 360 l, pozwala na wykonywanie lotów trwających 5 h, z rezerwą na 45 min.

Dostawa nowych szkolnych G120TP jest częścią planu modernizacji floty indonezyjskich wojsk lotniczych. Niedawno TNI–AU odebrały pierwsze samoloty szkolenia zaawansowanego T-50i Golden Eagle (Indonezja odbiera pierwsze T-50i, 2013-09-13).

Z kolei 4 września do 11. eskadry z bazy Sultan Hasanuddin trafiły 2 wielozadaniowe Su-30MK2, ostatnie z 6 zamówionych. Poprzednie dostarczono w lutym (Su-30MK2 dla Indonezji, 2013-02-25) i maju br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.