Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lockheed Martin UK ujawnia ofertę w przetargu na AJT

Lotnictwo wojskowe, 23 maja 2013

Przedsiębiorstwo Lockheed Martin UK (LMUK), będące częścią koncernu Lockheed Martin, ujawniło dziś niektóre szczegóły oferty, jaką złożyło w przetargu na dostawę Zintegrowanego Systemu Szkolenia Zaawansowanego AJT dla Sił Powietrznych.

Jeden z symulatorów zainstalowanych w ośrodku Ascent Flight Training w bazie RAF Valley / Zdjęcie: Lockheed Martin UK

Według oficjalnych informacji MON, w konkursie wezmą udział cztery przedsiębiorstwa. W kolejności alfabetycznej są to: Aero Vodochody z Czech, Alenia Aermacchi z Włoch, BAE Systems z Wielkiej Brytanii i Lockheed Martin UK (Czterech oferentów w przetargu na AJT, 2013-04-02).

Dotychczas tylko BAE Systems oficjalnie potwierdziła swój udział, a także podpisała umowę z WZL-1, dotyczącą obsług i napraw samolotów Hawk (Porozumienie BAE Systems i WZL-1, 2013-05-15).

Natomiast dzisiaj swoją ofertę ujawnił inny oferentLockheed Martin UK. Samolotem oferowanym Siłom Powietrznym przez to przedsiębiorstwo jest KAI T-50 Golden Eagle (Indonezja kupiła T-50, 2011-05-27). Rozwiązanie takie ma zapewnić daleko posuniętą synergię eksploatacyjną z flotą polskich F-16.

Rozpatrywaliśmy przede wszystkim unifikację floty samolotów oraz zdolność do zaspokojenia potrzeb Polski w dziedzinie szkolenia pilotów przez następne 20-30 lat – oświadczył Tim James, przedstawiciel Lockheed Martin UK w Polsce. Użytkowanie T-50 zredukuje koszty, ponieważ wykorzystuje on infrastrukturę wsparcia (naziemną, niezbędną do wykonania obsługi bieżącej – przyp. red.) w większości podobną do infrastruktury potrzebnej dla samolotów F-16 – stwierdził Tim James.

Samoloty oferowane Siłom Powietrznym będą wyprodukowane poza Polską. Można jednak założyć, że ich obsługa techniczna będzie wykonywana w WZL-2. Oprócz tego prowadzimy w tej sprawie rozmowy z innymi partnerami w Polsce – dodał John Neilson, dyrektor ds. PR Lockheed Martin UK

LMUK proponuje Polsce syntetyczne urządzenia szkoleniowe, analogiczne do znajdujących się w ośrodku szkoleniowym Royal Air Force (królewskich brytyjskich wojsk lotniczych) Valley w Walii. Dla potrzeb szkolenia pilotów wojskowych samolotów odrzutowych RAF zainstalowano tam m.in. 6 trenażerów lotu i 2 kompleksowe symulatory misji.

Całością procesu szkolenia w RAF Valley zarządza spółka joint-venture Ascent Flight Training, w skład której wchodzą Lockheed Martin UK i Babcock International. Jej usługi obejmują także szkolenie innych członków załóg lotniczych i pilotów samolotów wielosilnikowych brytyjskich sił zbrojnych w innych obiektach na terenie W. Brytanii.

Polski ośrodek szkoleniowy zostałby zlokalizowany w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie i byłby wyposażony analogicznie do centrum istniejącego w RAF Valley – podkreślił John Neilson.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.