Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bombardier: mniej dostaw, więcej zamówień

Lotnictwo cywilne, 09 stycznia 2013

W 2012 zakłady Bombardiera opuściły 233 samoloty, o 12 mniej niż rok wcześniej. To skutek załamania się sprzedaży w 2009. Wzrosła za to liczba zamówień.

Największy z zawartych w 2012 przez Bombardiera kontraktów dotyczył samolotów dyspozycyjnych rodziny Global zamówionych przez VistaJet. Jego ostateczna wartość, przy wykorzystaniu wszystkich opcji, może wynieść nawet 7,8 mld, co byłoby rekordem w historii kanadyjskiej spółki / Zdjęcie: Bombardier

Według kanadyjskiego producenta, w 2012 spadła liczba dostarczanych przez niego samolotów pasażerskich obydwu grup modeli: CRJ Series (z 33 do 14) i Q-Series (z 45 do 36). Wzrosły natomiast dostawy maszyn dyspozycyjnych rodzin: Learjet (z 33 do 39), Challenger (z 79 do 86) oraz Global (z 51 do 54). Na tym samym poziomie – 4 egzemplarzy – utrzymały się dostawy łodzi latających modelu 415.

Skokowo zwiększyła się liczba zamówień, z 249 do 481 egz. Liczba sprzedanych samolotów pasażerskich wzrosła z 54 do 138. Głównie za sprawą rodziny CRJ (z 4 do 73 egz.; 70 bombardierów dla Delty, 2012-12-07) i Q400 (z 7 do 50; 45 Bombardierów dla WestJet, 2012-08-03). Spadły z kolei zamówienia na modele CSeries (z 43 do 15 egz.; Zamówienie na CS100, 2012-12-20). Wzrost zanotował także segment samolotów dyspozycyjnych (ze 191 do 343 egz.; Rekordowy kontrakt Bombardiera, 2012-11-27).

Miniony rok był drugim z kolei, w którym kanadyjskiemu producentowi udało się odnotować wyraźny wzrost zamówień na oferowane przez siebie samoloty. Ze względu na kryzys w 2009 producent zebrał zamówienia netto na zaledwie 11 maszyn (Załamanie sprzedaży Bombardiera, 2010-02-08). Obecne wyniki należy tłumaczyć naturalną reakcję rynku na poprzednie zahamowanie sprzedaży. Jest także odbiciem stale, choć powolnie poprawiającej się kondycji lotnictwa pasażerskiego i dyspozycyjnego (601 samolotów Boeinga, 2013-01-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.