Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Global 6000 certyfikowany w Brazylii

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 23 stycznia 2013

Kanadyjski Bombardier poinformował o otrzymaniu certyfikacji dla samolotu dyspozycyjnego Global 6000 od brazylijskich władz lotniczych Agência Nacional de Aviação Civil.

Zdjęcie: Bombardier

Informacja na temat uzyskanej certyfikacji typu została podana wczoraj. Dzięki niej wszystkie rodziny samolotów dyspozycyjnych kanadyjskiego producenta mają już odpowiednie uprawnienia do sprzedaży i operowania na terenie Brazylii. To z kolei pozwoli Kanadyjczykom na zwiększenie konkurencyjności ich oferty względem innych producentów lotniczych działających w regionie. Global 6000 powinien docelowo konkurować m.in. z modelami Lineage 1000 Embraera (Dostawa pierwszego Lineage 1000, 2009-05-11) i rodziny Gulfstream V.

Możliwość wprowadzenia Global 6000 na rynek brazylijski powinna w dłuższej perspektywie czasowej poprawić roczne statystyki sprzedaży kanadyjskiego producenta (Bombardier: mniej dostaw, więcej zamówień, 2013-01-09). Zwłaszcza w kontekście prognoz mówiących o wzroście zapotrzebowania lokalnego rynku lotniczego na nowe samoloty cywilne (1060 odrzutowców dla Brazylii?, Odrzutowce dla Ameryki Południowej).

Według Airbusa, popyt na odrzutowce pasażerskie w latach 2012-2031 w samej tylko Brazylii powinien wynieść 1060 egzemplarzy. Tak optymistyczne prognozy są wynikiem stosunkowo szybkiego rozwoju gospodarczego tego państwa i jeszcze szybszego wzrostu ruchu lotniczego. Według dostępnych danych, brazylijski narodowy rynek lotniczy jest już klasyfikowany na 4. miejscu w skali światowej pod względem wielkości, tuż za USA, ChRL i Japonią.

Global 6000 jest konstrukcją relatywnie młodą. Pierwsze dostawy tych samolotów zrealizowano bowiem w 2006. Bazuje on jednak na sprawdzonym modelu Global Express. Maszyna może zabrać na pokład 8-19 pasażerów, w zależności od konfiguracji kabiny. Do jej obsługi potrzeba 2-4 członków załogi. Według producenta jej zasięg, który przy 12 osobach na pokładzie przekracza 11 tys. km, pozwala na wykonywanie bezpośrednich połączeń np. pomiędzy brazylijskim São Paulo, a Nowym Jorkiem czy Londynem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.