W kwietniu 2015 koncern PTDI zamierza oblatać nowy samolot komunikacyjny N-219.
N-219 to najnowszy projekt przedsiębiorstwa PT Dirgantara Indonesia (PTDI, Pierwszy kadłub Eurocoptera z Indonezji, 2013-11-27). Samolot, mieszczący 19 pasażerów, ma charakteryzować się prostą i odporną na uszkodzenia konstrukcją, umożliwiającą operowanie z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej lub niedysponujących rozbudowaną infrastrukturą.
Zespół napędowy N-219 stanowić mają 2 silniki turbinowe Pratt & Whitney Canada PT6A-42, o mocy 630 kW każdy, które zapewnią mu zdolność do operowania z dróg startowych o długości nieprzekraczającej 500 m. Jako wyposażenie kabiny dwuosobowej załogi przewidziano awionikę glass cockpit Garmin, z 5 wyświetlaczami.
Dotychczas na zakup N-219 zdecydowały się rodzime linie lotnicze Lion Air (Pierwszy A320 dla Lion Air, 2014-06-12) i Nusantara Buana Air. Producent chce też zainteresować siły zbrojne (zwłaszcza marynarkę wojenną) i przewoźników cargo.
Do kwietnia 2015 mają powstać 4 przedseryjne N-219. Wówczas też najprawdopodobniej odbędzie się pierwszy lot samolotu.