Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekordowe zamówienie na Airbusy?

Lotnictwo cywilne, 10 stycznia 2013

Według nieoficjalnych doniesień francuskich mediów, indonezyjska Lion Air miała złożyć pod koniec 2012 zamówienie na ponad 200 samolotów pasażerskich Airbusa. Jego wartość może przekroczyć nawet 21 mld USD.

Obecna flota indonezyjskiego przewoźnika liczy około 90 maszyn. Tworzą ją wyłącznie samoloty Boeinga, w tym: rodziny 737-900ER (na zdjęciu), -400 i -300 oraz McDonnell Douglas MD-82 / Zdjęcie: Lion Air

Pierwsze doniesienia wskazywały, że mogłoby chodzić nawet o 220 egz. Wówczas ich wartość – biorąc za podstawę ich katalogową wartość – przekroczyłaby nieco 21 mld USD. Za ich montaż byłyby najprawdopodobniej odpowiedzialne zakłady Airbusa w chińskim Tiencin (Setny chiński A320 odebrany, 2012-09-27).

Airbus nie potwierdza powyższych doniesień. Według francuskiej AFP uczynił to jednak, choć bez podawania szczegółów, jeden z dyrektorów zarządzających indonezyjskiego przewoźnika, Edward Sirait. Informacja na ten temat znajdzie się zapewne w planowanym do publikacji na 17 stycznia raporcie rozliczeniowym europejskiego koncernu za 2012.

Jeżeli informacje podane przez francuskie media potwierdzą się, będzie to oznaczało, że Lion Air zamówił w jednym roku ok. 600 samolotów. 15 lutego 2012 Indonezyjczycy kupili bowiem 230 Boeingów rodziny B737, z opcją na 150 kolejnych (Mega kontrakt sfinalizowany, 2012-02-15).

Duży rozmach działań Lion Air wiąże się m.in. z planami uruchomienia w najbliższym czasie nowej niskokosztowej linii lotniczej, Malindo Airlines (Konkurencja dla AirAsia, 2012-09-11). Przewoźnik chce tym samym rzucić wyzwanie regionalnemu rywalowi – AirAsia (Pierwsze Sharklety dla AirAsia, 2012-12-24, AirAsia zamawia A320, 2012-12-14) – uznawanemu za największe azjatyckie przedsiębiorstwo oferujące tanie połączenia lotnicze.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.