Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Problemy UTAir

Lotnictwo cywilne, 07 kwietnia 2015

The Moscow Times donosi o problemach finansowych linii UTAir. Z tego powodu z eksploatacji wycofana zostanie część floty.

Z powodu zaległości względem leasingodawców UTAir wycofały z eksploatacji 33 samoloty pasażerskie, w tym 6 Boeingów 737-800 (na zdjęciu) / Zdjęcie: Boeing

Ukazujący się w Rosji anglojęzyczny dziennik The Moscow Times podaje informację, że zmniejszający się popyt na przewozy lotnicze i rosnące koszty dzierżawienia statków powietrznych, spowodowane kryzysem ekonomicznym, są przyczyną problemów linii UTAir, trzeciego pod względem wielkości przewoźnika w tym kraju.

Szefowie towarzystwa ogłosili już wycofanie z eksploatacji 6 Boeingów 737-800 (Kolejny Boeing 737 dla UTAir , 2013-10-11), 12 Airbusów A321 (Pierwszy Airbus A321 dla UTAir, 2013-07-18) i 15 Bombardierów CRJ 200. Natomiast 9 Boeingów 757-200 i 2 Boeingi 767-300 zostaną przekazane liniom Katekavia, także wchodzącym w skład Grupy UTAir. Pozwoli to na zaoszczędzenie ok. 100 mln USD (ponad 374 mln zł), które trzeba by wydać na opłaty leasingowe. UTAir planuje też zmniejszenie floty śmigłowców o 39 (UUAZ sprzedała 79 Mi-8 i Mi-171, 2011-08-24, 20 Ecureuili dla Rosji, 2010-09-30).

Dewaluacja rubla powoduje, że koszty dzierżawienia samolotów są coraz wyższe. Według agencji RBC w grudniu ub. r. UTAir winne były leasingodawcom 167 mld rubli (11,24 mld zł).

W dodatku Rosjanie podróżują coraz mniej. Dyrektor generalny UTAir Andriej Martirosow przewiduje, że w br. z usług towarzystwa skorzysta 25% mniej pasażerów niż w 2014. Wówczas linie przewiozły 11 mln podróżnych.

W lutym br. UTAir zwróciły się do rządu FR z prośbą o pożyczkę w wysokości 40 mld rubli (2,7 mld zł). Minister rozwoju ekonomicznego FR Aleksiej Uliukajew odpowiedział, że w ramach rządowego planu antykryzysowego przewoźnik może otrzymać 19 mld rubli (1,3 mld zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.