Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Gulfstreama G500

Lotnictwo cywilne, 20 maja 2015

Gulfstream poinformował o oblocie swojego najnowszego samolotu klasy biznes, G500.

Pierwszy G500 startuje do inauguracyjnego lotu / Zdjęcie: Gulfstream

Prototyp odrzutowca klasy biznes Gulfstream G500 wystartował do pierwszego lotu 18 maja, o 10:39 czasu lokalnego, z międzynarodowego portu lotniczego Savannah-Hilton Head. Załogę samolotu stanowili piloci doświadczalni Scott Martin i Kevin Claffy oraz inżynier prób w locie Bill Osborne.

Początkowo lot G500 odbywał się na wysokości 3200 m. Następnie odrzutowiec wzniósł się na 4572 m. W trakcie lotu, trwającego 2 h 16 min piloci sprawdzili działanie układu sterowania lotem, zbadali stateczność i sterowność, wykonali symulowane podejście do lądowania i odejście na drugi krąg, a także sprawdzili działanie wyświetlaczy dotykowych awioniki Symmetry.

W czasie pierwszego lotu G500 rozwinął maksymalną prędkość 360 km/h. Lądowanie odbyło się w tym samym porcie, o 12:55 czasu miejscowego.

Prototyp G500 został po raz pierwszy zaprezentowany publicznie w październiku ub. r. W programie certyfikacyjnym weźmie udział 5 prototypów. Jeden z nich zostanie wyposażony w kompletną docelową kabinę pasażerską. Uzyskanie Certyfikatów Typu FAA i EASA dla G500 ma nastąpić w 2017. Pierwsze seryjne samoloty mają trafić do użytkowników w następnym roku (Gulfstream prezentuje dwa nowe biznesjety, 2014-10-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra