Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

IMDEX Asia 2015: Humdinga wchodzi do produkcji

Przemysł zbrojeniowy, 21 maja 2015

ST Kinetics uruchomi w najbliższych miesiącach licencyjną produkcję amfibii Humdinga 4x4. Producent z Singapuru kończy negocjacje cenowe z pierwszym nabywcą wozów.

ST Kinetics rozpocznie wkrótce licencyjną produkcję amfibii, Humdinga 4x4. Grupa inżynierów singapurskiego producenta kończy właśnie wielomiesięczny kurs szkoleniowy, prowadzony przez brytyjską Gibbs Amphitrucks. Pierwszym nabywcą pojazdów mogą być Filipiny / Zdjęcie: Michał Jarocki

Singapore Technologies Kinetics potwierdziło na IMDEX Asia plan rozpoczęcia seryjnej produkcji Humdinga 4x4. Producent jest też bliski zawarcia pierwszego porozumienia o sprzedaży amfibii. STK nie ujawnia, kim będzie nabywca. Według informacji podawanych przez lokalne media, w grę mogą wchodzić Filipiny.

Humdinga 4x4 będzie produkowany w Singapurze na licencji udzielonej STK prze brytyjską Gibbs Amphitrucks z Nuneaton w środkowej Anglii. Obaj producenci zawarli na początku 2014 specjalne porozumienie o współpracy. STK będzie głównym przedstawicielem handlowym Brytyjczyków w regionie Azji Południowo-Wschodniej.

Pojazd napędzany jest turbodoładowanym dieslem Mercury 4.2l V8 o mocy 272 kW. Humdinga 4x4 może poruszać się po lądzie z prędkością ponad 100 km/h. W wodzie wartość ta wynosi ok. 30 w. Amfibia ma 6,6 m długości, 2 m szerokości i 2,3 m wysokości. Masa własna wynosi 2,7 t., a ładowność – ok. 1 t. Wóz może wziąć na pokład do 9 osób.

Humdinga 4x4 przystosowano m.in. do prowadzenia działań związanych z reagowaniem kryzysowym oraz operacji poszukiwawczo-ratowniczych. Pojazd oferowany jest państwom regionu, które zmagają się z powtarzającym się problemem klęsk żywiołowych. Dlatego też część komentatorów sugeruje, że pierwszym klientem ST Kinetics mogą być Filipiny (Sokoły niosą pomoc ofiarom tajfunu Haiyan, 2013-11-13; USA na pomoc Filipinom, 2013-11-12). Miejscowe służby bezpieczeństwa od lat zabiegają o zakup dodatkowego sprzętu ratowniczego. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.