Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przyspieszenie CSeries

Lotnictwo cywilne, 21 sierpnia 2015

Bombardier zintensyfikował wysiłki związane z produkcją i certyfikacją samolotów rodziny CSeries.

Pierwsze CS100 mają trafić do floty Swiss na początku 2016 / Zdjęcie: Bombardier

Jak informuje kanadyjskie przedsiębiorstwo, dotychczas zrealizowano 82% programu prób, niezbędnych do uzyskania Certyfikatu Typu przez samolot komunikacji regionalnej CSeries 100 (Paris Air Show 2015: Debiut CSeries, 2015-06-15). Prototypy CS100 spędziły w powietrzu łącznie ponad 2250 godzin. Program certyfikacji CS300 jest zaawansowany w 40%.

Obecnie w zakładach w Mirabel trwa montaż drugiego i trzeciego seryjnego CS100, oznaczonych jako P-2 i P-3. Na linii produkcyjnej znajduje się też drugi przedseryjny CS300 (FTV-8).

Na początku sierpnia wykonano pierwsze, 4-godzinne loty z pasażerami na pokładzie CS100 (FTV-5). W ich trakcie sprawdzano działanie instalacji klimatyzacji oraz ergonomię wyposażenia kabiny pasażerskiej.

W tym samym czasie inny z prototypów CS100 (FTV-2) został wysłany do Mesa w Arizonie. Tam przeprowadzono jego próby osiągowe w klimacie pustynnym. Z kolei za tydzień powinny zakończyć się badania poziomu hałasu emitowanego przez samolot, odbywające się w Oregonie. Kolejnym ważnym etapem będą próby funkcjonalności i niezawodności pierwszego seryjnego CS100 (P-1). Mają one objąć ok. 150 godzin lotów.

Jak mówi wiceprezes Bombardiera Rob Dewar, jeden z odbiorców zażyczył sobie, aby CS100 był zdolny do wykonywania lotów ETOPS 120, czyli o 30 minut dłuższych, niż przewidują wymagania certyfikacyjne.

Kanadyjczycy zakładają, że proces certyfikacji CSeries 100 zakończy się w 2015. Pierwsze CS100 zostaną dostarczone Swiss na początku 2016. Samoloty zdolne do lotów ETOPS 120 mają być dostępne na rynku w 12 miesięcy po uzyskaniu Certyfikatu Typu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra