Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Uboższy Paris Air Show?

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 25 marca 2015

Na tegorocznym salonie lotniczym w Paryżu zabraknie kilku wystawców.

Ogranizatorzy spodziewają się, że w tegorocznym Paris Air Show weżmie udział 2200 wystawców. Pojawić ma się także 285 oficjalnych delegacji / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Flight informuje, że tegoroczna edycja Paris Air Show odbędzie się zgodnie z planem w dniach 15-21 czerwca, ale bez udziału wojskowych statków powietrznych ze Stanów Zjednoczonych Ameryki. Powody decyzji Pentagonu nie zostały podane do publicznej wiadomości.

Oznacza to, że nie zobaczymy w tym roku w Europie najnowszego amerykańskiego samolotu wielozadaniowego Lockheed Martin F-35 (Pierwszy F-35A dla Włoch, 2015-03-13). W imprezie nie weźmie też udziału koncern Northrop Grumman, podobnie jak przed dwoma laty. Szefowie przedsiębiorstwa stawiają na wystawy odbywające się w innych krajach, gdzie mają większe szanse na zdobycie zamówień.

Na podparyskim lotnisku Le Bourget może też zabraknąć innej nowości zza Atlantyku – Bombardiera CSeries (LIMA 2015: CS100 dla flymojo, 2015-03-17). Kanadyjczycy mają potwierdzić swoją obecność. Wierzę, że jest 90% szans na obecność CSeries. Przecież jest już pięć samolotów przedseryjnych – mówi Gilles Fourier, dyrektor Paris Air Show. Nieco wcześniej szefowie Bombardiera twierdzili, że jeden z CS100 na pewno weźmie udział w pokazach w locie podczas paryskiej wystawy.

Pewny jest natomiast udział najnowszego francuskiego odrzutowca klasy biznes Falcon 8X (Oblot Falcona 8X, 2015-02-09) i amerykańskiego uderzeniowego Scorpiona (Farnborough 2014: Debiut Scorpiona, 2014-07-14). Nie wiadomo jednak, czy można będzie zobaczyć je w powietrzu, czy tylko na ziemi. Na pewno będzie też latał A350 (Paris Air Show 2013: Niespodziewany przelot A350XWB, 2013-06-21).

Wiadomo też, że bieżąca edycja Paris Air Show odbędzie się bez udziału bezzałogowych statków latających, ponieważ francuskie władze lotnicze nie opracowały jeszcze stosownych przepisów. Mam nadzieję, że w 2017 będziemy mogli zaprezentować w locie duże bezzałogowce – dodaje Fourier.

Zaproszenie do udziału w paryskiej wystawie otrzymali też Rosjanie, ale jak na razie żadne z rosyjskich przedsiębiorstw nie zadeklarowało, czy chce zaprezentować samoloty czy śmigłowce podczas pokazów w locie. Być może obawiają się, że Francuzi, podobnie jak Brytyjczycy w ub. r., w ostatniej chwili odmówią im wydania wiz wjazdowych (Farnborough bez Rosjan?, 2014-07-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra