Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Emirates pomagają dzikim zwierzętom

Lotnictwo cywilne, 05 listopada 2015

Dwa samoloty A380 Emirates, w specjalnych barwach, wykonały w tym tygodniu loty, aby zademonstrować wsparcie dla organizacji United for Wildlife.

Emirates są kolejnym przewoźnikiem zaangażowanym w ochronę dzikich zwierząt / Zdjęcie: Emirates

Dwa samoloty A380 Emirates, w specjalnych barwach, wykonały w tym tygodniu loty, aby zademonstrować wsparcie dla organizacji United for Wildlife. Skupia ona światowe fundacje walczące z nielegalnym handlem dzikimi zwierzętami. Na kadłubach samolotów przedstawione zostały niektóre z gatunków dzikich zwierząt, będących ofiarami kłusowników i nielegalnego handlu. Celem tej akcji jest zwiększenie społecznej świadomości w tym zakresie i przekazanie informacji o potrzebie natychmiastowego działania.

W wyniku wzrostu nielegalnego handlu wiele zwierząt, a w szczególności słonie afrykańskie, nosorożce, tygrysy i łuskowce, znalazło się w niebezpieczeństwie. Kłusownictwo jest już problemem globalnym i musimy próbować go zatrzymać, zanim będzie za późno. W Emirates uważamy, że międzynarodowa branża transportowa, w tym linie lotnicze, może odegrać ogromną rolę w ograniczeniu łańcucha dostaw związanego z nielegalnym handlem zwierzętami. Przeznaczamy na ten cel wiele środków – powiedział Tim Clark, prezes linii Emirates (Emirates zamawiają Phenomy 100E, 2015-11-04). 

Obecnie na wolności żyje zaledwie 3200 tygrysów. Nielegalny handel częściami ciała tygrysów i produkty pochodzące z tych zwierząt stanowią jedno z największych zagrożeń dla tego gatunku. W Azji w latach 2000-2014 co najmniej 1590 tygrysów zostało schwytanych przez kłusowników.

W 2007 w RPA w wyniku nielegalnych polowań zginęło 7 nosorożców, a w 2014 aż 1215. Każdego dnia zabijane są tam co najmniej 3 nosorożce. Szacuje się, że w 2014 w całej Afryce upolowano 1293 zwierzęta tego gatunku.

Malowania zostały w całości zaprojektowane, wyprodukowane i umieszczone na samolotach A380 przez pracowników Emirates

Każdego roku kłusownicy zabijają około 30 000 słoni afrykańskich.  Największe nasilenie kłusownictwa odnotowuje się w Afryce Środkowej. Gdyby nie działania przeciw nielegalnym polowaniom, słonie w Afryce Środkowej mogłyby wyginąć. Łuskowiec jest najczęściej sprzedawanym na świecie ssakiem. Szacuje się, że w ciągu ostatnich 10 lat ponad milion tych zwierząt padło ofiarą kłusowników.

Strażnicy leśni są często niedostatecznie wyposażeni oraz niedoświadczeni, aby zatrzymać uzbrojonych i bezwzględnych kłusowników. Grupy kłusownicze zmieniły sposób działania i używają nowoczesnego uzbrojenia i wyposażenia (śmigłowce, leki weterynaryjne, noktowizory). Według szacunków, podczas 10 lat ochrony dzikiej przyrody zginęło 1000 strażników leśnych.

Pierwszy A380 w specjalnym malowaniu wykonał lot do Londynu-Heathrow 2 listopada, a drugi odleciał na Mauritius dzisiaj. Na kadłubie każdego z nich pokazano zwierzęta, którym grozi wyginięcie. Na pierwszym samolocie umieszczono sześć zagrożonych gatunków, a na drugim – nosorożce i słonie.

Malowania pokrywają około 40% powierzchni każdego A380. Większe z nich ma 42,5 m długości i 6,2 m szerokości. Jego masa to 70 kg. Zostały one w całości zaprojektowane, wyprodukowane i umieszczone na samolotach przez pracowników Emirates. Aby pokryć nimi pojedynczego A380, grupa 28 pracowników pracowała przez 2,5 dnia, co daje średnio 900 rbh na samolot.

Emirates współpracują również z międzynarodowymi organizacjami w celu szkolenia pracowników obsługi naziemnej i cargo w zakresie wykrywania nielegalnie przewożonych zwierząt i procedury związanej z postępowaniem w takich przypadkach. Wymagane dokumenty do przewozu niektórych produktów pochodzących od dzikich zwierząt są często fałszowane, dlatego Emirates podjęły decyzję o zakazie przewozu trofeów myśliwskich. Podobną akcję, w celu ratowania tygrysa syberyjskiego, podjęły rosyjskie linie Transaero (Tygrys z Transaero , 2015-06-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.