Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

FIA 2016: MRJ wkracza do Europy

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 11 lipca 2016

Pierwszego dnia wystawy lotniczej w Farnborough Mitsubishi Aircraft Corporation podpisało list intencyjny z pierwszym europejskim leasingodawcą.

Od lewej: Hiromichi Morimoto, prezes Mitsubishi Aircraft Corporation, Niklas Lund, prezes Rocktona oraz Yugo Fukuhara, wiceprezes Mitsubishi Aircraft Corporation ds. sprzedaży i marketingu / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Szwedzki fundusz leasingowy Rockton podpisał list intencyjny z Mitsubishi Aircraft Corporation na zakup 10 odrzutowych samolotów komunikacji regionalnej MRJ90 z opcją na kolejnych 10 egzemplarzy. Dostawy mają się rozpocząć w 2020 (Dostawy MRJ od połowy 2018, 2015-12-24).

Rockton istnieje na rynku od 1998. W swojej flocie ma 28 samolotów komunikacji regionalnej, w tym takie typy jak SAAB 340, SAAB 2000 i Dash 8Q-400, które latają u przewoźników w Europie i Ameryce Północnej.

Na pytanie czemu szwedzki fundusz zdecydował się na kontrakt z Mitsubishi, Niklas Lund, prezes Roktona mówi, że jego zdaniem samoloty MRJ zmienią reguły gry na rynku przewozów regionalnych. Dokonają tego dzięki połączeniu dużego komfortu pasażerów i niskich kosztów eksploatacji. Dzięki silnikom Pratt & Whitney PW1200G w segmencie samolotów o pojemności 70-90 pasażerów MRJ nie będą mieć sobie równych. Duże znaczenie w Europie będzie miała także niska emisja spalin i hałasu.

Europejski leasingodawca otwiera nowe możliwości przed naszym samolotem – powiedział Hiromichi Morimoto, prezes Hondy Aircraft Corporation i wiceprezes Mitsubishi Heavy Industry. – Europejski rynek leasingodawców zwiększa atrakcyjność rozwiązań proponowanych naszym klientom.

Obecnie Mitsubishi Aircraft Corporation pozyskała 223 zamówienia oraz 184 opcje i prawa zakupu. Rockton jest drugim funduszem leasingowym zamawiającym samoloty MRJ, pierwszym był Aerolease, który również zakupił 10 samolotów z opcją na kolejne 10 (Aerolease zakupi MRJ, 2016-02-16).

MRJ90 przechodzi obecnie próby w locie. Dwa latające prototypy wylatały do dziś ok. 100 h. Próby odbywały się dotychczas w Japonii, ale jeszcze latem br. pierwszy prototyp poleci na próby do USA. Wkrótce dołączy do niego także drugi prototyp latający od końca maja br. oraz dwa kolejne, które sukcesywnie po oblocie trafią do USA. Będą tam wykonywać loty w ramach prób certyfikacyjnych. Szef Mitsubishi Aircraft Corporation nie chciał zdradzić planów, kiedy przewidują uzyskanie certyfikatu dla samolotów MRJ.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.