Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Heli-Expo 2014: Zamówienia od leasingodawców

Lotnictwo cywilne, 26 lutego 2014

Dwa przedsiębiorstwa leasingowe złożyły duże zamówienia na europejskie śmigłowce.

Lease Corporation International podpisało kontraktu na zakup 6 EC175 i 15 EC225e / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Podobnie jak w ubiegłym roku, Heli-Expo jest miejscem zawierania nowych kontraktów. Wczoraj dwa przedsiębiorstwa leasingowe złożyły zamówienia na kilkadziesiąt śmigłowców, produkowanych przez Airbus Helicopters i AgustęWestlanda.

Pierwszym z nich jest Lease Corporation International (LCI). Na mocy porozumienia pozyska ono 21 nowych wiropłatów Airbus Helicopters – 6 EC175 (Heli-Expo 2014: Kolejne EC175 dla NVH, 2014-02-25) i 15 EC225e. Całkowita wartość kontraktu, według cen katalogowych, jest szacowana na 645 mln USD (1,95 mld zł). Rozpoczęcie dostaw zaplanowano w 2016.

Ujawniony podczas tegorocznego Heli-Expo EC225e, nowy członek rodziny Super Puma, ma większy udźwig, dodatkowy zbiornik paliwa do przelotów dalekodystansowych, nową konfigurację kabiny pasażerskiej, polepszającą komfort podróży oraz nową awionikę, zwiększającą świadomość sytuacyjną pilota i zmniejszającą jego wysiłek.

EC225e będzie napędzany nowymi silnikami turbowałowymi Turbomeca Makila 2B, zapewniającymi zwiększenie zasięgu do 556 km z 10 pasażerami na pokładzie. Silniki Makila 2B, z nowymi komorami spalania i łopatkami turbin, umożliwią start śmigłowca przy maksymalnej masie, w warunkach odpowiadających Kategorii A. Uzyskanie Certyfikatu Typu przez EC225e ma nastąpić pod koniec 2015. Dostawy seryjnych wiropłatów rozpoczną się w połowie 2016.

Do floty przedsiębiorstwa dołączy również 7 AW139 i 1 AW189 / Zdjęcie: AgustaWestland

Oprócz tego LCI zamówiło 7 śmigłowców AgustaWestland AW139 (Heli-Expo 2014: Japonia zamawia AW139, 2014-02-25) i jednego AW189 (Certyfikat EASA dla AW189, 2014-02-10), za sumę 115 mln USD (348 mln zł), z opcją na 10 dalszych (7 AW139 i 3 AW189). Zostaną one dostarczone w latach 2015-2018. Obecnie LCI eksploatuje 5 AW139, które odebrano w 2013. Portfel zamówień przedsiębiorstwa na wiropłaty AgustyWestlanda, wartości 400 mln USD (1,21 mld zł), obejmuje także AW169 (AW169 będzie montowany w Filadelfii, 2013-05-01).

Od rozpoczęcia działalności w 2004, LCI zakupiło samoloty i śmigłowce za sumę 6 mld USD (18,16 mld zł). LCI jest także pierwszym nabywcą 20 samolotów komunikacji regionalnej Bombardier CSeries, o wartości 1,4 mld USD (4,24 mld zł), z opcją na 20 kolejnych (Kolejne zamówienie na CSeries, 2009-04-02).

Inne znaczące zamówienie złożyło Waypoint Leasing. Obecnie eksploatuje ono parę EC225, pozyskanych w ub. r. od Bond Helicopters Australia. Zawarta wczoraj umowa zakłada nabycie od Airbus Helicopters 12 EC225 i 25 EC145 T2 (EC145T2 dla niemieckiej policji, 2013-12-11). Ich dostawy zaplanowano na 2017.

EC145 T2 przeznaczone dla Waypoint Leasing będą napędzane silnikami Turbomeca Arriel 2E i dostarczone w konfiguracji uniwersalnej, odpowiadającej zapotrzebowaniom operatorów wykonujących misje transportu na morskie platformy wiertnicze zajmujące się wydobyciem ropy naftowej i gazu ziemnego oraz ratownictwa medycznego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.