Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Asseco dla bezzałogowców

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 13 września 2016

Asseco dostarczy WITU przenośny panel operatora naziemnej stacji kierowania lotem bezzałogowców.

Opracowana przez Asseco naziemna stacja umożliwia jednoczesne sterowanie lotem 3 bezzałogowców / Zdjęcie: Asseco

Asseco dostarczy Wojskowemu Instytutowi Techniki i Uzbrojenia przenośny panel operatora naziemnej stacji kierowania lotem bezzałogowych statków latających (Asseco GCS). Jest to autorskie rozwiązanie, przeznaczone do nadzorowania operacji wykonywanych przez bsl różnych typów. Jego realizację zaplanowano na koniec września br. Zakup rozwiązania AGCS przez WITU wpisuje się w strategię Instytutu, by stworzyć ośrodek szkolenia wojskowych operatorów bezzałogowców i jednostkę certyfikującą bezzałogowce dla Wojska Polskiego (Asseco stworzyło system dla SZ RP, 2016-03-24).

To pierwszy kontrakt na Asseco GCS, które stworzyliśmy i rozwijamy od początku według naszego autorskiego pomysłu – powiedział Zdzisław Wiater, z-ca dyrektora Pionu Administracji Publicznej, Asseco Poland. – Rozwiązanie jest elementem zintegrowanego środowiska symulacyjnego, przeznaczonego do prowadzenia szkoleń operatorów bezzałogowych statków latających. To, co je wyróżnia, to fakt, że może współpracować z wieloma bsl, różnych producentów, jak również obsługiwać standardy NATO – dodał Zdzisław Wiater,

Rozwiązanie zbudowane jest zgodnie z normami i zaleceniami w tym zakresie, obowiązującymi w NATO i USA. Dzięki temu panel operatora AGCS jest przystosowany do użycia w trudnych warunkach polowych, w tym podczas intensywnych opadów deszczu, śniegu czy silnych mrozów (operator może pracować w rękawiczkach). Całość misji może być przeprowadzona wyłącznie przy użyciu manipulatorów, nie jest konieczne wykorzystywanie jakichkolwiek urządzeń peryferyjnych komputera.

Narzędzia planowania misji fotogrametrycznych i obsługa wielu rodzajów czujników i sprawia, że AGCS jest również doskonałym narzędziem wspierającym analizę obrazową. Do wymiany informacji pomiędzy bsl (klasy mini, taktycznej lub MALE) stacja wykorzystuje protokoły Mavlink i STANAG 4586. Struktura modułowa stacji pozwala operatorowi na łatwe modyfikacje układu i ustawień interfejsu poprzez dedykowany moduł logowania i weryfikacji użytkownika. Stacja naziemna umożliwia jednoczesne sterowanie lotem 3 bezzałogowców.

Jednym z głównych elementów stacji jest moduł mapowy umożliwiający wykonywanie misji w dowolnym miejscu na świecie. Ma on wbudowany interfejs obsługi warstw, pozwalający na dowolne włączanie i wyłączanie bądź modyfikowanie warstw przez użytkownika.

Planowanie misji oparte jest na generacji punktów trasy w widoku dwu- bądź trójwymiarowym. Wszystkie punkty misji mogą być modyfikowane podczas jej wykonywania. Zarówno plany misji wysłane do autopilota, jak i modyfikowane w stacji są synchronizowane w dowolnym momencie. Obecnie Asseco i WITU prowadzą prace mające na celu dostosowanie AGCS do wykorzystania w ramach programów Gryf i Zefir oraz na potrzeby sterowania inteligentnym uzbrojeniem (Hermes 900 nad Warszawą, 2016-07-05, Konsorcjum PGZ także oferuje Gryfa , 2015-09-23, Umowa PGZ i Elbit Systems ws. Gryfa, 2015-09-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.