Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

C295W jako tankowiec

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 06 października 2016

Airbus przeprowadził próby w locie samolotu C295W w roli tankowca.

C295W może być użyty jako tankowiec, podający paliwo za pomocą przewodu elastycznego innym samolotom z napędem turbośmigłowym, śmigłowcom i bezzałogowcom / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Pierwszy lot samolotu transportowego C295W w roli tankowca odbył się 29 września. W ładowni samolotu zabudowano paletę, ze zbiornikiem paliwa i zasobnikiem z przewodem elastycznym. W trakcie lotu dokonano licznych kontaktów z transportowcem C295 ze składu Ejército del Aire (hiszpańskich wojsk lotniczych). Producent nie podał, czy podczas kontatków przetaczano naftę.

Załogi obydwu samolotów stwierdziły, że ich stateczność podczas operacji była bardzo dobra. Kontakty przeprowadzono przy różnych prędkościach. Najmniejsza z nich wynosiła 204 km/h.

C295W z zabudowanym modułem do podawania paliwa może służyć jako tankowiec dla samolotów z napędem turbośmigłowym i śmigłowców wykonujących operacje specjalne i misje poszukiwawczo-ratownicze, a nawet dla bezzałogowych statków latających. Oprócz tego można będzie wykorzystać C295W jako cysternę naziemną (Nowy nabywca C295W, 2016-02-16).

Przed końcem roku mają odbyć się kolejne próby samolotu. Tym razem weźmie w nich udział śmigłowiec H225M (Dodatkowe EC725 dla Tajlandii , 2016-10-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.