Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Australijski C-17 na Antarktydzie

Lotnictwo wojskowe, 23 listopada 2015

Jeden z transportowców C-17 należący do wojsk lotniczych Australi, wykonał lot na Antarktydę.

Wyładunek wszędołaza, przeznaczonego dla australijskich polarników, z wnętrza transportowca C-17A, po lądowaniu na Antarktydzie / Zdjęcie: MO Australii

W sobotę jeden z ciężkich samolotów transportowych Boeing C-17A Globemaster III należący do Royal Australian Air Force (RAAF, królewskich wojsk lotniczych Australii) wylądował na lotnisku Wilkins. Leży ono na Wybrzeżu Budda, na Ziemi Wilkesa, na Australijskim Terytorium Antarktycznym.

Australijski transportowiec przybył tam po 5-godzinnym locie z Hobart na Tasmanii, pokonując dystans 3450 km. W jego wnętrzu znajdował się ładunek o masie 12 340 kg, w tym m. in. wszędołaz BAE Systems Hägglunds, przeznaczony dla australijskich polarników. W trakcie lotu przeprowadzono też symulację opieki nad chorymi. Po wyładowaniu zaopatrzenia samolot powrócił do Hobart.

Globemaster jest największym statkiem powietrznym, jaki lądował na lotnisku Wilkins. Misja C-17 na Antarktydzie była jednym z elementów prób, podejmowanych w celu polepszenia zaopatrzenia stacjonujących tam naukowców. Będą one realizowane do lutego 2016.

Po zakończeniu lotów komisja złożona ze specjalistów RAAF i Australian Antarctic Division przeprowadzi analizę wyników prób. Następnie podejmie decyzję o ewentualnym stałym wykonywaniu lotów zaopatrzeniowych przez C-17 do antarktycznych baz naukowych. Podobne loty realizują m. in. Kolumbia (Kolumbijskie lotnictwo nad Antarktyką , 2015-02-16), Nowa Zelandia (Air New Zealand wyruszają na Antarktydę, 2013-09-24), czy Rosja (Ił-76TD-90WD ląduje na Antarktydzie, 2015-11-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.