Gulfstream przygotowuje się do oblotu pierwszego prototypu odrzutowca klasy biznes G600.
Pierwszy prototyp najnowszego odrzutowca klasy biznes G600, skonstruowanego przez Gulfstream Aerospace, trafił niedawno do centrum prób w locie w Savannah. Dotychczas przeprowadzono już zabudowę aparatury pomiarowej i sprawdzono poziom drgań emitowanych podczas prób naziemnych.
W zakładach w Savannah trwają też prace przy budowie 4 kolejnych prototypów G600. Jeden z nich zostanie wyposażony w kompletną kabinę pasażerską. Do napędu G600 zostaną użyte silniki Pratt & Whitney Canada PW815GA, o ciągu 69,7 kN każdy
Maksymalna masa startowa G600 to 41 549 kg. W jego wnętrzu ma mieścić się maksymalnie 19 pasażerów. Natomiast z 8 pasażerami i 4-osobową załogą, z rezerwą paliwa NBAA IFR, G600 ma być zdolny do przebycia 11 482 km z prędkością M0,85.
W przypadku zwiększenia prędkości przelotowej do M0,9 zasięg wynosić ma 8 890 km. Natomiast obliczeniowa maksymalna prędkość lotu G600 to M0,925, taka sama jak dla innych konstrukcji Gulfstreama – G650 i G650ER. Pierwsze seryjne G600 mają wejść do eksploatacji w 2018 (Gulfstream prezentuje dwa nowe biznesjety, 2014-10-15).