Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice im. Jana Pawła II ogłosił konkurs na nowy logotyp i znak powitalny lotniska.
W związku z kończącym się procesem inwestycyjnym, obejmującym modernizację i rozbudowę infrastruktury, w tym terminalu (Kolejny etap rozbudowy terminalu w Krakowie, 2016-07-12), powierzchni postojowych dla samolotów, dróg kołowania i systemu komunikacyjnego wokół lotniska (Zakończenie modernizacji w Balicach, 2015-11-20), władze MPL Kraków-Balice podjęły decyzję o wprowadzeniu nowej, spójnej identyfikacji wizualnej portu i ogłosiły konkurs na zaprojektowanie nowego logotypu i znaku krakowskiego lotniska.
Zgodnie z wytycznymi konkursowymi, nowy logotyp ma identyfikować funkcję miejsca i jego charakter, być oryginalnym pomysłem, przy jednoczesnym zachowaniu realnych możliwości implementacji zarówno w materiałach promocyjno-reklamowych, jak i w przestrzeniach wskazanych przez lotnisko. Z kolei znak ma mieć charakter powitalny i być swego rodzaju wizytówką lotniska, miasta i regionu, utworzoną na bazie nowego logotypu portu lotniczego.
Projekty konkursowe powinny charakteryzować się oryginalnością, odpowiadać nowym elementom identyfikacji wizualnej (Manual Systemu Identyfikacji Wizualnej, Kraków Airport Design) i bryle nowego terminalu pasażerskiego i wpisywać się w jego przestrzeń. Mają też nawiązywać do charakteru i funkcji portu lotniczego, miasta Krakowa i/lub regionu Małopolski oraz umożliwiać zastosowanie ich w przestrzeniach wskazanych przez organizatora konkursu, czyli Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice.
W konkursie przewidziano dwie nagrody. Projektant zwycięskiego logotypu ma otrzymać25 tys. zł, a znaku powitalnego 15 tys. zł. Termin składania prac konkursowych upływa 23 stycznia 2017 o godzinie 14:00.
Używany do tej pory, zaprojektowany przez krakowską agencję reklamową Schulz logotyp – pięć unoszących się w powietrzu dmuchawców – i skróconą nazwę Kraków Airport wprowadzono we wrześniu 2007.
Na podstawie informacji Marcina Sigmunda