Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy z silnikami Leap-1B

Lotnictwo cywilne, 11 maja 2017

Boeing wstrzymał próby samolotów 737 Max po wykryciu wad w silnikach Leap-1B.

Nie wiadomo, czy problemy z silnikami Leap-1B wpłyną na opóźnienie dostaw seryjnych Boeingów 737 Max 8/ Zdjęcie: Boeing

Wczoraj Boeing potwierdził, że wstrzymano próby w locie samolotów wąskokadłubowych z rodziny 737 Max. Powodem są wady wykryte w dyskach turbin niskiego ciśnienia silników CFM Leap-1B, służących do ich napędu.

Co najważniejsze dotychczas żaden z silników zabudowanych w przedseryjnych 737 Max 8 i 9 nie sprawiał problemów. Wady wykryto w trakcie inspekcji, wykonywanych standardowo w procesie produkcji. Producent, francuski Safran, poinformował o tym koncern z Seattle w ubiegłym tygodniu.

Dotychczas silniki Leap-1B, zabudowane w Boeingach 737 Max 8 wylatały, bez żadnej awarii, ponad 2 tys. h. W kwietniu zakończono trwające 3 tys. cykli startów i lądowań próby stanowiskowe Leap-1B w ramach symulowania operacji ETOPS 180 (oznacza to, że w przypadku awarii jednego z silników czas lotu do najbliższego lotniska zapasowego, na którym samolot zdolny jest wylądować, nie może przekraczać 180 minut). Jest to szczególnie ważne w przypadku konieczności zmiany trasy lotu z powodu działań wojennych, czy lotów ponad rozległymi niezaludnionymi obszarami lądowymi lub oceanami. 

Nie wiadomo, czy problemy z silnikami Leap-1B wpłyną na opóźnienie dostaw seryjnych Boeingów 737 Max 8. Pierwszy z nich ma trafić do linii Malindo, spółki zależnej Lion Air, przed końcem maja (Silk Way kupiły Boeingi 737 Max, 2017-04-18, Oblot Boeinga 737 Max 9, 2017-04-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.