Wczoraj ogłoszono wynik konkursu na nowy logotyp Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice im. Jana Pawła II.
Ogłoszony przez krakowskie lotnisko 6 grudnia 2016 konkurs obejmował zaprojektowanie nowego logotypu i znaku powitalnego MPL Kraków-Balice im. Jana Pawła II (Konkurs na nowe logo dla Balic, 2016-12-07). Zgodnie z wytycznymi, nowy logotyp miał identyfikować funkcję miejsca i jego charakter, być oryginalnym pomysłem, przy jednoczesnym zachowaniu realnych możliwości implementacji zarówno w materiałach promocyjno-reklamowych, jak i w przestrzeniach wskazanych przez lotnisko. Z kolei znak miał mieć charakter powitalny i być swego rodzaju wizytówką lotniska, miasta i regionu, utworzoną na bazie nowego logotypu portu lotniczego.
Projekty można było nadsyłać do 23 stycznia 2017. Do konkursu zgłoszono 92 prace, przy czym kryteria formalne zawarte w regulaminie konkursu spełniło 90 projektów. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło 8 maja 2017. Zwycięski projekt został przygotowany przez studio graficzne 2 code, które otrzymało za niego nagrodę w wysokości 25 tys. zł.
Jury, w skład którego weszli eksperci z branży PR i komunikacji, reklamy, środowiska naukowego (w tym przedstawiciele Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie i Politechniki Krakowskiej) oraz przedstawiciele APA Czech - Duliński - Wróbel Agencja Projektowa ARCHITEKTURA, która zaprojektowała nowy terminal pasażerski na krakowskim lotnisku i zarządu portu lotniczego, zadecydowało o nierozstrzygnięciu drugiej części konkursu – na nowy znak powitalny lotniska.
– Bryła budynku była dla nas oczywistą inspiracją i punktem wyjścia przy tworzeniu znaku. W ostatecznym kształcie nowe logo oprócz subtelnego nawiązania do owej bryły zawiera też inne sensy i konotacje, które współbrzmią z aspiracjami krakowskiego portu – powiedzieli Krzysztof Drumiński i Jakub Walkowicz ze studia graficznego 2 code.
Zaprezentowane wczoraj logo jest już trzecim w historii krakowskiego lotniska. Pierwsze wprowadzono w 1997. We wrześniu 2007 zaprezentowano używany przez kolejne 10 lat logotyp wykorzystujący motyw dmuchawców. Wprowadzony w tym roku logotyp nawiązuje do kształtu elewacji nowego terminalu pasażerskiego i zawiera wkomponowaną w środek stylizowaną sylwetkę samolotu (Nowy terminal na krakowskim lotnisku, 2015-09-29).
Na podstawie informacji Marcina Sigmunda