Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Montaż pierwszego 737 MAX 8 dla LOT-u

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 27 października 2017

Pierwszy z zamówionych przez PLL LOT Boeingów 737 MAX 8 jest już na linii montażu końcowego zakładów w Renton. Samolot przyleci do Warszawy na początku grudnia br. Do maja 2019 LOT otrzyma 6 Boeingów 737 MAX 8, które będą obsługiwać najpopularniejsze trasy krótkiego i średniego zasięgu polskiego przewoźnika, w tym do Londynu, Madrytu i Tel Awiwu. Pierwszy Boeing 737 MAX 8 przeznaczony dla PLL LOT na linii montażu końcowego w zakładach w Renton / Zdjęcie: Boeing

Montaż końcowy Boeinga 737 MAX trwa niespełna dwa tygodnie. Do końca listopada w Renton samolot przeznaczony dla PLL LOT będzie przechodził niezbędne testy wszystkich instalacji (w tym paliwowej i klimatyzacji). Następnie zostaną wykonane próby silników i sprawdzenie hermetyczności kadłuba. Na koniec po wyposażeniu wnętrza odbędzie się lot fabryczny i przebazowanie samolotu na lotnisko Boeing Field w Seattle. Tam zostanie naniesione malowanie i odbędzie się przygotowanie samolotu do przekazania przewoźnikowi.

Pierwszy Boeing 737 MAX 8 od początku grudnia będzie obsługiwał trasę Warszawa-Londyn. Drugi samolot tego typu wyląduje w Warszawie jeszcze w tym roku, a od początku stycznia 2018 będzie wykonywał rejsy m.in. do Londynu i Madrytu. Kolejne Boeingi 737 MAX 8 zostaną dostarczone do Warszawy w 2018. Dostawa szóstego samolotu została zaplanowana na maj 2019. Wszystkie będą dzierżawione od Air Lease Corporation.

W 2012 LOT jako pierwsza linia lotnicza w Europie wprowadził do eksploatacji najnowocześniejsze samoloty szerokokadłubowe – Boeingi 787-8 Dreamliner, które dziś stanowią podstawę floty. Teraz jako pierwszy przewoźnik tradycyjny w regionie wykorzysta do obsługi popularnych tras krótkiego i średniego zasięgu Boeingi 737 MAX 8. MAX-y polecą też do m.in. Tel Awiwu, Frankfurtu, Wiednia i Barcelony, Kijowa, Amsterdamu i Astany.

Żaden inny samolot tej klasy nie jest w stanie zapewnić naszym pasażerom takiego komfortu, a z drugiej strony dać nam takiej efektywności kosztowej i operacyjnej. Dzięki technologii, która pozwala na niższą emisję hałasu i mniejsze zużycie paliwa, staniemy się jeszcze bardziej ekologiczni i wydajni, przez co będziemy też mogli zaoferować pasażerom jeszcze bardziej atrakcyjne ceny biletów. Boeing 737 MAX 8 jest tym samym na rejsach krótkiego i średniego zasięgu co nasz flagowy Dreamliner na rejsach dalekiego zasięgu – mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT (Sukces połączenia do Seulu, 2017-10-20, LOT odebrał 8. Dreamlinera, 2017-07-17).

Boeingi 737 MAX 8 w barwach LOT-u będą wyposażone w kabinę Boeing Sky Interior, ze186 fotelami z gniazdami elektrycznymi w konfiguracji trzyklasowej. Wnętrze kabiny pasażerskiej zostanie zbudowane w formule opartej rozwiązaniach zastosowanych w Dreamlinerze. W kuchni znajdą się m.in. piekarniki konwekcyjne, chłodziarki i ekspres do kawy pozwalające na przygotowywanie lepszej jakości dań i napojów.

737 MAX 8 uzupełnią flotę 737 w barwach PLL LOT, na którą składają się 3 Boeingi 737-400 z nowym wyposażeniem wnętrza i 4 737-800, eksploatowane przez polskiego przewoźnika od sezonu letniego br. Ujednolicona flota samolotów pochodzących od jednego producenta pozwoli na dodatkową redukcję kosztów m.in. obsługi technicznej i pozyskiwania załóg. Szkolenie pilotów na poszczególne typy Boeingów 737 trwa zaledwie kilka dni, dzięki czemu nowy samolot może niemal od razu po dostawie obsługiwać regularne trasy (Nowy 737-800 dla PLL LOT, 2017-05-11). 

LOT Aircraft Maintenance Services (LOTAMS) stanie jedną z pierwszych na świecie baz technicznych wykonujących obsługę techniczną Boeingów 737 MAX. Spółka jest już w pełni gotowa do obsługi samolotu, czego potwierdzeniem jest uzyskanie 25 września certyfikacji z Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnej z prawem lotniczym ustanawianym przez EASA. 

LOTAMS ma 25-letnie doświadczenie w obsłudze Boeingów 737. W tym czasie wykonano ponad 250 ciężkich przeglądów samolotów floty LOT oraz kilkudziesięciu samolotów z całego świata. Poza przeglądami bazowymi i liniowymi Boeingów 737, LOTAMS wykonywał także modyfikacje wnętrza kabiny pasażerskiej oraz części wyposażenia awionicznego przy przeglądzie D. W 2016 i 2017 spółka wykonała przeglądy D i modyfikacje 3 Boeingów 737-400 LOT-u.

Rozwój LOTAMS w zakresie obsługi technicznej samolotów jest związany nie tylko z tym typem samolotów, lecz także z innymi, produkowanymi przez Boeinga, które LOTAMS obsługuje od ponad 30 lat. Poza 737 były także 767, a obecnie Dreamlinery. Warto zauważyć, że to właśnie LOTAMS wykonał pierwszy w Europie przegląd ciężki C1 dla Boeinga 787. Średnia liczba przeglądów bazowych wszystkich typów samolotów obsługiwanych przez LOTAMS (nie tylko Boeingów) to rocznie kilkadziesiąt, a liniowych kilkadziesiąt tysięcy (1 mln rbh przy Boeingach 737, 2017-06-02),

Uzyskanie tego certyfikatu daje nam wiele nowych możliwości. Większość linii lotniczych poszerza swoje floty o ten właśnie typ samolotu, Boeinga 737 MAX, aby stale podążać za rozwijającym się rynkiem i dopasować do potrzeb podróżujących. Nadanie uprawnień to potwierdzenie wysokiej jakości usług, skuteczności i odpowiedzialności. Boeing 737 to dziś jeden z najbardziej pożądanych na świecie samolotów wąskokadłubowych – komentuje Rafał Momot, członek zarządu  LOTAMS.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.