Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A321 z Mobile na biopaliwie

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 24 września 2018

Amerykańskie zakłady Airbusa, produkujące samoloty wąskokadłubowe rodziny A320 dostarczyły pierwszy z nich napędzany częściowo tzw. zrównoważonym paliwem lotniczym (SAF). A321 przeznaczony dla linii JetBlue opuścił wytwórnię w Mobile w Alabamie 20 września, mając w zbiornikach mieszankę zawierającą 15% specjalnych biopaliw.

A321 przeznaczony dla JetBlue opuścił wytwórnię w Mobile mając w zbiornikach mieszankę zawierającą 15% specjalnych biopaliw / Zdjęcie: Airbus

Do końca roku zakłady w Mobile mają przekazać liniom JetBlue 5 A321napędzanych SAF. Dla każdego z nich paliwo dostarczy certyfikująca je spółka Air BP, a zatankowaniem zajmie się Signature Flight Support, odpowiadająca za świadczone na rzecz Airbus usługi tankowania w zakładach Mobile.

Od maja 2016 Airbus oferuje swoim klientom odbierającym nowe samoloty z francuskiego zakładu w Tuluzie możliwość zlecenia zatankowania ich bardziej przyjazną dla środowiska mieszanką SAF. Po dostarczeniu samolotów liniom JetBlue Airbus zdecyduje o kolejnych krokach pozwalających zaproponować taką opcję także innym klientom, których samoloty są montowane w Mobile. W dalszej perspektywie władze Airbusa snują plany wspierania produkcji przemysłowej paliw z domieszką biokomponentów na potrzeby lotnictwa w południowo-wschodnich stanach USA (Pierwsza sprzedaż A220, 2018-07-11, Hawaiian odbierają A321neo z Mobile, 2018-06-13).

Stawiamy sobie za cel pozyskiwanie paliw zrównoważonych na południowym wschodzie Stanów Zjednoczonych. To doskonała okazja na zacieśnianie współpracy z lokalnymi interesariuszami przy zwiększaniu skali produkcji i komercjalizacji paliw SAF w tym regionie. Aktywnie poszukujemy pomysłów, które pozwolą wykorzystać strategię spółki Airbus do stworzenia nowych bodźców rozwoju gospodarczego dla stanu Alabama – powiedział Frederic Eychenne, szef działu New Energies w spółce Airbus.

To kolejny przykład na to, że w JetBlue dobrze rozumiemy, iż stabilna i bezpieczna przyszłość lotnictwa będzie wymagać współpracy między wszystkimi gałęziami przemysłu. Sięgając po odnawialne paliwa lotnicze, JetBlue utwierdza się w przekonaniu, że może przyczynić się do wytyczenia ścieżki przyszłego rozwoju swojej branży. Naszym celem jest pełnić rolę podmiotu realnie kształtującego rynek odnawialnych paliw lotniczych, tworzącego popyt na nie i tym sposobem wspierającego ich podaż. Ściśle współpracujemy z Airbusem przy tworzeniu infrastruktury, która zwiększy wachlarz możliwości na południowym wschodzie USA – skomentował Robin Hayes, prezes JetBlue.

Branża lotniczych przewozów pasażerskich stawia sobie ambitne cele obniżenia poziomu emisji węgla, co wobec jej silnego wzrostu można osiągnąć wyłącznie pod warunkiem zapewnienia sobie wparcia całego łańcucha dostaw. Blisko współpracujemy z liniami lotniczymi i producentami samolotów, takimi jak Airbus, powodując postępowanie zmian przez promowanie zrównoważonych, alternatywnych paliw dla samolotów odrzutowych i dbanie o ich dostępność – dodał dyrektor handlowy Air BP Matt Elliott.

W Signature Flight Support jesteśmy dumni, mogąc wspierać spółki Airbus i JetBlue w wysiłkach nad wdrażaniem paliw zrównoważonych. BBA Aviation i Signature Flight Support nie szczędzą sił, starając się zmniejszać swój wpływ na środowisko i wspierając innowacje wprowadzane w tym celu przez branżę – oświadczył Mark Johnstone, członek zarządu BBA Aviation i prezes spółki Signature Flight Support, współpracującej także z Air BP przy zaopatrywaniu samolotów dyspozycyjnych w paliwo o emisji dwutlenku węgla niwelowanej dzięki jej kompensowaniu przez program BP Target Neutral.

Dodatkowym akcentem potwierdzającym zaangażowanie Airbusa w minimalizowanie wpływu na środowisko na każdym etapie życia samolotu było ogłoszenie przez koncern z Tuluzy oficjalnego uzyskania przez zakład w Mobile certyfikatu ISO14001. ISO 14001 to dobrowolnie stosowana, uznawana na całym świecie norma wytyczająca kryteria dla systemów zarządzania środowiskowego. Świadectwo to obejmuje działania, produkty i usługi 20 placówek w 7 krajach, czyli łącznie ok. 56 tys. pracowników. Spółka Airbus była pierwszym producentem samolotów, który uzyskał certyfikat zgodności z normą ISO 14001 dla wszystkich swoich zakładów, produktów i usług.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.