Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot zmodernizowanego Spartana

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 04 grudnia 2018

W zakładach Leonardo w Turynie 3 grudnia oblatano pierwszy zmodernizowany samolot transportowy C-27J Spartan. Jest on wyposażony w nową awionikę, nowe panele sterowania w kabinie załogi i oświetlenie LED.

/ Zdjęcie: Leonardo

Lucio Valerio Cioffi, dyrektor zarządzający Leonardo Aircraft Division, powiedział: Nowi użytkownicy będą cieszyć się nowoczesną awioniką oraz niższymi kosztami operacyjnymi i lepszymi osiągami. Głównymi zaletami nowej podstawowej konfiguracji C-27J są zgodność z nowymi przepisami lotnictwa cywilnego i wymaganiami wojskowymi w zakresie zmniejszania ryzyka starzenia się sprzętu.

Nowa awionika C-27J została zaprojektowany tak, aby spełniała wymagania kontroli ruchu lotniczego nowej generacji, takie jak SESAR i miała zdolność TCAS 7.1 (unikania kolizji w ruchu lotniczym). Zawiera ona wiele ważnych ulepszeń, takich jak nowy system zarządzania lotem (FMS), pozwalający wykonywać operacje lotnicze według RNP (Required Navigation Performance – wymaganych charakterystyk nawigacyjnych, definiowanych dla różnych etapów lotu, które uniezależniają nawigację od fizycznej lokalizacji urządzeń nawigacyjnych) i podejście do lądowania z prowadzeniem pionowym (Localiser Performance with Vertical guidance).

Samolot wyposażono też w najnowszy układ identyfikacji swój-obcy (IFF) Mod 5, nowe wskaźniki w kabinie załogi, nowy radar meteorologiczny, nowe radiostacje nawigacyjne, ulepszony układ łączności satelitarnej i radiowej, nowy interkom i nowe oświetlenie LED w kabinie załogi. Ponadto dotychczasowe skrzynki interfejsów awioniki i instalacji pokładowych zostały zastąpione nowymi urządzeniami.
Nowa konfiguracja jest dostępna również w ramach modernizacji dla obecnych użytkowników chcących ulepszyć swoje C-27J. Spartany zostały dotychczas zamówione w liczbie 85 przez wojska lotnicze Włoch, Grecji, Bułgarii, Litwy, Rumunii, Słowacji, Stanów Zjednoczonych, Meksyku, Australii, Peru, Kenii, Maroka, Czadu i innego afrykańskiego kraju (Kenia kupiła włoskie samoloty i śmigłowce , 2018-07-04, Uszkodzenie bułgarskiego Spartana , 2018-01-23, Spartany dla Zambii, 2018-01-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.