Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Popyt na MAX-y nie słabnie

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 24 grudnia 2018

Boeing zdobył zamówienia na kolejne samoloty wąskokadłubowe rodziny 737 MAX. Ich najnowszym nabywcą jest towarzystwo Green Africa Airways z Nigerii, które zakupiło 50 samolotów 737 MAX 8, z opcją na 50 kolejnych. Jeżeli umowa zostanie sfinalizowana w pełni, jej wartość wyniesie 11,7 mld USD - najwięcej w historii lotnictwa komunikacyjnego Czarnego Lądu.  

Wizualizacja Boeinga 737 MAX 8 w barwach Green Africa Airways

To historyczny dzień dla nigeryjskiego i afrykańskiego przemysłu lotniczego. Ta przełomowa umowa przybliża nas do naszego marzenia o utworzeniu światowej klasy linii lotniczych, które odblokują nowe obszary pozytywnych możliwości dla milionów klientów. Mówiąc ogólnie, ta umowa jest symbolem dynamiki i przedsiębiorczości następnego pokolenia Nigeryjczyków i Afrykanów - powiedział założyciel i dyrektor generalny Green Africa Airways Babawande Afolabi.

Niskokosztowe Green Africa Airways, z siedzibą w Lagos, chcą oferować przystępne cenowo podróże lotnicze i wnieść znaczący wkład w rozwój gospodarczy Nigerii i kontynentu afrykańskiego. Przewoźnik otrzymał licencję od nigeryjskiego rządu i jest zarządzany przez grupę liderów, pod kierownictwem Toma Hortona, byłego prezesa i dyrektora generalnego American Airlines, Williama Shawa, założyciela i byłego dyrektora generalnego VivaColombia i Virasba Vahidiego, byłego dyrektora handlowego American Airlines.

Nigeria ma wyjątkową pozycję, aby stać się właścicielem kolejnej dużej linii lotniczej, a strategiczne partnerstwo z Boeingiem daje Green Africa Airways możliwość celu zwiększenia dostępności i usprawnienia podróży lotniczych dla pasażerów z Nigerii, a także wzmacnia relacje między Stanami Zjednoczonymi, Nigerią i Afryką - stwierdził Virasb Vahidi.

Boeing 737 MAX 8 flyadeal

Saudyjski przewoźnik niskokosztowy flyadeal zgłosił chęć zakupu 30 Boeingów 737 MAX 8 z opcją na 20 dalszych, za łączną kwotę 5,9 mld USD. Samoloty pomieszczą 189 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej. Obecnie w jego flocie znajduje się 10 Airbusów A320ceo, o pojemności 186 miejsc (flyadeal nowym użytkownikiem Airbusów , 2017-08-28).

Dyrektor generalny flyadeal Saleh bin Nasser Al-Jasser powiedział: Popyt na usługi transportu lotniczego na rynku krajowym Królestwa Arabii Saudyjskiej wzrósł w postępie geometrycznym. Nasze linie wprowadziły na rynek możliwość wyboru i zostały odebrane bardzo pozytywnie. Rynek tanich linii lotniczych będzie się nadal dynamicznie rozwijać, a nowe nabytki są zgodne z celem flyadeal, które chcą zwiększyć swoją obecność na rynku krajowym i zdobyć nowe rynki poza Arabią Saudyjską.

Pierwszy południowokoreański 737 MAX 8 należący do Eastar Jet

Koncern z Seattle dostarczył także MAX-y dwóm nowym użytkownikom samolotów tego typu. Działające od 2007 Eastar Jet są pierwszą linią lotniczą w Republice Korei, która odebrała Boeinga 737 MAX 8. Niebawem dołączy do niego drugi samolot tego modelu. Dzięki nim przewoźnik będzie mógł uruchomić loty do nowych miejsc docelowych, takich jak Singapur i Kuala Lumpur. Oprócz modernizacji floty, Eastar Jet będą używać także oprogramowanie Maintenance Performance Toolbox, które zapewnia rozwiązywanie w czasie rzeczywistym problemów z eksploatacją i obsługą techniczną samolotu.

Najnowszy nabytek Royal Air Maroc - 737 MAX 8 / Zdjęcia i ilustracje: Boeing

Swojego pierwszego Boeinga 737 MAX 8 odebrały także Royal Air Maroc, które będą eksploatować samoloty tego modelu na trasach z Casablanki do Akry, Lagos, Londynu-Heathrow, Bolonii i Paryża (Orly i CDG). Niedawno do floty narodowego przewoźnika Maroka trafił pierwszy Dreamliner 787-9. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Royal Air Maroc odbiorą trzy kolejne 737 MAX 8 i trzy 787-9 (Pierwszy 787-9 dla RAM, 2018-12-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.