Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zmniejszenie produkcji Boeinga w 2010

Lotnictwo cywilne, 14 kwietnia 2009

Przedstawiciele Boeinga zapowiedzieli nieznaczne zmniejszenie produkcji od połowy przyszłego roku. W stosunku do obecnych planów, powstanie o 14 egz. mniej samolotów rodziny B777.


Boeing nie ukrywa, że najbardziej realne zagrożenie dla produkcji wiąże się z największymi samolotami w ofercie. Ze względu na wzrost cen podzespołów, budowa B747 już teraz zaczyna przynosić straty. Natomiast zapotrzebowanie na przedstawione na zdjęciu, drogie B777 (cena katalogowa to ok. 250 mln USD za egz.) znacznie zmalało, co znalazło swoje odzwierciedlenie w planach na 2010. Zamrożenie produkcji ogłosił również Airbus. Tyle, że koncern ten na 2009 przewidział wyprodukowanie jedynie o 6 egz. mniej, najmniejszych w ofercie samolotów rodziny A320 (zobacz: Airbus zmniejsza tempo, ale nie zwalnia). Zamierzeń na 2010 na razie nie ujawniono / Zdjęcie: Boeing

Władze amerykańskiego koncernu twierdzą, że w bieżącym roku nie anulowano żadnych kontraktów, poza B787 (zobacz: Kolejna rezygnacje z Dreamlinera). Mimo tego, przygotowują się one do zmniejszenia zapotrzebowania na duże liniowce w drugiej połowie przyszłego roku. Od czerwca zakłady Boeinga będą budować nie 7 - jak dotychczas - ale jedynie 5 egz. samolotów rodziny B777. Dotyczy to zarówno modeli pasażerskich, jak i towarowych.

Jednocześnie zarzucono plany nieznacznego zwiększenia produkcji samolotów rodziny 747-8 i 767. Bez zmian pozostaną zamierzenia, odnośnie najmniejszych w ofercie B737. Interesującym jest, że w zestawieniu tym nie wzięto pod uwagę produkcji Dreamlinerów, choć jeszcze pod koniec 2008, zapewniano, że pierwsze dostawy zostaną zrealizowane w pierwszym kwartale 2010.

Biorąc pod uwagę ceny katalogowe, zmniejszenie produkcji w ujawnionym wymiarze, może doprowadzić do zmniejszenia obrotów o ok. 3 mld USD. Mogą one jednak zrekompensowane ewentualnymi dostawami B787.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.