Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Austriacki A320 w malowaniu retro

Lotnictwo cywilne, Historia, 26 lutego 2019

Dzisiaj samolot Airbus A320 Austrian Airlines, noszący znaki rejestracyjne OE-LBO i malowanie w stylu retro, wyruszył w swój pierwszy rejs z Wiednia do Zurychu. Na jego biało-szarym kadłubie naniesiono charakterystyczny czerwony szewron, a na stateczniku pionowym – biało-czerwone pasy, jakie w l. 1980. miały austriackie Airbusy A310 i McDonnel Douglas MD-80.

Malowanie retro A320 przypomina schemat stosowany w latach 1980. / Zdjęcie: Austrian Airlines

Naniesieniem malowania na kadłub A320 zajęli się specjaliści z przedsiębiorstwa Air Livery w Bratysławie. Prace trwały 9 dni. Całkowita masa farby nałożonej na kadłub OE-LBO to ok. 120 kg.

Biorąc pod uwagę barwną erę lat 1980. było to dość powściągliwe malowanie Austrian Airlines. W tamtych czasach, podobnie jak dzisiaj, skupiano się na łączeniu austriackiej tradycji z międzynarodową nowoczesnością. Austriackie linie lotnicze radziły sobie bardzo dobrze w dawnych dobrych czasach – powiedziała Isabella Reichl, szefowa działu marketingu Austrian Airlines.

Malowanie retro austriackiego A320 ma być upamiętnieniem 30-lecia uruchomienia połączeń do Tokio i półwiecza lotów do Nowego Jorku, które jednak realizowane były z przerwami. Dodatkowo, w 1989 w skład floty Austrian Airlines wchodziły dwa Airbusy A310 noszące nazwy Tokio i Nowy Jork (Strategia hubów Lufthansy , 2018-10-01, Ostatni Embraer 195 dla Austrian Airlines , 2017-08-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra