Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa Zelandia preferuje C-130J

Wojska lądowe, 11 czerwca 2019

Rząd w Wellington poinformował, że zamierza nabyć samoloty transportowe C-130J. Najnowsza wersja Herculesa jest preferowanym kandydatem do zastąpienia 5 C-130H, eksploatowanych obecnie przez Royal New Zealand Air Force (królewskie wojska lotnicze Nowej Zelandii).

Następcami nowozelandzkich C-130H (na zdjęciu) będą C-130J / Zdjęcie: MO Nowej Zelandii

W oświadczeniu podkreślono, że nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji, a liczba samolotów, które mają zostać nabyte, nie została jeszcze określona. Szacunkowy koszt zakupu to ponad 1 mld USD.

Jak stwierdził nowozelandzki minister obrony Ron Mark, samoloty zostaną zakupione w ramach procedury FMS. Możliwości taktycznego transportu lotniczego są jednymi z najważniejszych dla Nowej Zelandii, ponieważ oferują ogromne korzyści społeczeństwu, a także umożliwiają transport personelu i ładunków w całym kraju, na południowym Pacyfiku, na Antarktydę i na całym świecie – dodał Ron Mark.

Zastąpienie C-130H nowym typem jest projektem o najwyższym priorytecie w rządowym planie zdolności obronnych w 2019. Średni wiek nowozelandzkich Herkulesów to 52,8 roku. Najmłodszy samolot ma 50,5 roku, a najstarszy 54,6 roku.

Herculesy służą nam dobrze od lat 1960., ale są już wyeksploatowane, w związku z czym konieczne jest zakupienie nowych samolotów. Utrzymanie floty C-130H jest coraz droższe, a jej obsługa coraz bardziej pracochłonna. Po starannej analizie dostępnych obecnie wojskowych samolotów transportowych wybrano Super Herculesa, ponieważ ma niezbędny zasięg i udźwig, a także w pełni spełnia wymagania sił zbrojnych Nowej Zelandii – napisano w oficjalnej relacji nowozelandzkiego resortu obrony.

Innymi typami branymi pod uwagę przez RNZAF były Airbus A400M i Embraer KC-390. Na wybór C-130J wpłynął m.in. fakt, że typ ten jest używany przez kluczowych sojuszników Nowej Zelandii, takich jak Stany Zjednoczone Amryki, Wielka Brytania, Australia i Kanada (Nowa Zelandia kupiła P-8A, 2018-07-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.