Grupa Leonardo dostarczyła 20 września tysięczny śmigłowiec AW139. Jubileuszowy wiropłat został przekazany włoskiej Guardia di Finanza podczas oficjalnej uroczystości, która odbyła się w zakładzie Leonardo w Vergiate w obecności przedstawicieli instytucjonalnych, klientów, partnerów i dostawców, jak również kierownictwa i pracowników spółki.
Prototyp AW139 (oznaczony wówczas jako AB139) oblatano 3 lutego 2001. Dotychczas ponad 280 klientów złożyło zamówienia na ponad 1100 śmigłowców. Dostawy seryjnych wiropłatów rozpoczęto na początku 2004. Od tej pory AW139 wylatały prawie 2,5 mln h. Ok. 30% AW139 jest użytkowanych w Europie, prawie tyle samo w Azji i Australazji, 15% na kontynencie amerykańskim, a reszta – na Bliskim Wschodzie.
30% z AW139 służy do akcji poszukiwawczo-ratowniczych, ratownictwa medycznego, zapewnienia porządku publicznego, czy do gaszenia pożarów i niesienia pomocy ofiarom katastrof. Kolejne 30% używane jest do transportu osób i ładunków na morskie platformy wiertnicze służące do wydobycia ropy naftowej i gazu ziemnego, 20% – do zadań wojskowych, a pozostałe – do przewozu VIP-ów, przedstawicieli instytucjonalnych i korporacyjnych.
Współpraca pomiędzy PZL-Świdnik a ówczesnym koncernem AgustaWestland (dziś: Leonardo Helicopters) rozpoczęła się w październiku 1996, kiedy dostarczono pierwszy kadłub AW109 (wówczas: A109) z Polski do Włoch. Zakłady PZL-Świdnik były pierwotnie jednym z głównych partnerów ponosząc wspólnie ryzyko rozwoju nowego modelu śmigłowca. Kontrakt na projektowanie i produkcję kadłuba AW139 w Świdniku został podpisany w maju 1998. Wytwórnia była zaangażowana w projekt, konstruując strukturę kadłuba, a następnie wdrażając i uruchamiając jego produkcję seryjną, która trwa do dzisiaj.
Z roku na rok liczba zleceń od Leonardo Helicopters na kadłuby wykonane w PZL-Świdnik rosła, osiągając 800 kabin wyprodukowanych przez zakład. W ramach programu AW139 PZL-Świdnik zatrudnia 450 osób. Obecnie świdnicka wytwórnia jest zaangażowana w produkcję niemal wszystkich śmigłowców Leonardo Helicopters: AW119, AW109, AW139, AW159, AW169, AW189 i AW101. Do chwili obecnej w Świdniku wyprodukowano ponad 1500 struktur prawie wszystkich wiropłatów Leonardo Helicopters, w tym prawie 600 kadłubów AW139 (AW139 dla włoskich strażaków, 2019-04-19, MH-139 zwycięzcą CVLSP, 2018-09-26, Nepal kupuje AW139 i H125, 2018-07-14, 2 mln h nalotu AW139 , 2017-12-28, Pakistan zamówił AW139, 2016-08-05 ).