Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przeglądy Boeingów 737 NG

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 03 października 2019

Amerykańska Federalna Administracja Lotnicza (FAA) nakazała liniom lotniczym przeprowadzenie inspekcji samolotów Boeing 737NG eksploatowanych w USA. Dyrektywa zdatności do lotu (AD) FAA opublikowana 2 października została wydana po wykryciu pęknięć w okuciu mocowania skrzydła do kadłuba jednego z samolotów tej rodziny (Niebezpieczne pęknięcia w Boeingach 737NG, 2019-09-28).

Zalecenie FAA dotyczy 1911 zarejestrowanych w USA, Boeingów 737NG (-600, -700, -800 i -900) / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Zalecenie dotyczy 1911, z ok. 1930 zarejestrowanych w USA, Boeingów 737NG (modeli -600, -700, -800 i -900). W ciągu 7 dni, licząc od 3 października, inspekcji musza być poddane samoloty, które wylatały ponad 30 000 cykli – jest ich 165. Natomiast samoloty, które wylatały od 22 600 do 29 999 cykli, muszą zostać sprawdzone w ciągu 1000 dodatkowych cykli.

Według Boeinga problem dotyczy niewielkiej liczby 737NG poddanych przebudowie z samolotów pasażerskich na frachtowce w Chinach, które wylatały od 35 600 do 37 300 cykli startów i lądowań.

Inspekcja okuć skrzydło-kadłub pojedynczego samolotu zajmuje około godziny. Wyniki inspekcji muszą zostać przesłane FAA. Nie wiadomo jeszcze, czy problem ten będzie miał dodatkowy wpływ na działalność amerykańskich towarzystw, z których wiele wciąż boryka się z uziemieniem samolotów rodziny 737 Max.

Delta Air Lines, które eksploatują ok. 220 Boeingów 737NG, twierdzą, że nie zaobserwowały pęknięć zmęczeniowych w żadnym ze swoich 737NG w obszarze określonym przez Boeinga i FAA.

American Airlines, posiadające ok. 300 Boeingów 737NG, podały, że żaden z ich samolotów nie będzie wymagał inspekcji w ciągu 7 dni. Przewoźnik przewiduje, że 80 samolotów z w/w floty będzie wymagało inspekcji w ciągu 8 miesięcy, ale nie przewiduje problemów operacyjnych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.