Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Następcy Walrusów w 2021

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 09 grudnia 2019

Jak donosi dziennik Die Telegraaf, w konkursie na nowe okręty podwodne Koninklijke Marine (królewskiej marynarki wojennej Holandii) nadal pozostają trzy podmioty: szwedzko-holenderskie konsorcjum Saab / Damen, francuska Naval Group i niemiecka spółka tkMS (thyssenkrupp Marine Systems).

Ostateczny wybór nowych okrętów podwodnych dla Koninklijke Marine, które zastąpią jednostki typu Walrus (na zdjęciu), ma zostać dokonany w 2021. Pierwszy nowy okręt ma rozpocząć służbę 6 lat później / Zdjęcie: MO Holandii

Według informacji Die Telegraaf sekretarz stanu ds. obrony Barbara Visser poinformuje w bieżącym tygodniu Tweede Kamer (Drugą Izbę Stanów Generalnych) o kolejnym etapie programu, którego koszt szacuje się na ok. 3,5 mld euro. Pomimo odroczenia wyboru zwycięskiej konstrukcji, zaplanowanego w tym miesiącu, resort obrony potwierdzi, że chce kupić cztery okręty podwodne, zastępujące eksploatowane obecnie jednostki typu Walrus.

Die Telegraaf dodaje, że zwiększenie liczby konkurentów jest nieco zaskakujące, ponieważ ministerstwo obrony i Tweede Kamer uważają, że najlepiej byłoby wybrać ofertę Saaba / Damen, gwarantującą duże zamówienie rodzimemu przemysłowi oraz utrzymanie wykwalifikowanego personelu i zachowanie cennej wiedzy w dziedzinie budowy OP.

Jednak inni członkowie gabinetu są zaniepokojeni ryzykiem, które niesie ze sobą udzielenie zamówienia tylko jednemu konkurentowi, obawiając się nowej afery Walrusa z lat 1980., która doprowadziła do zbudowania 4 OP typu Walrus za cenę większą od planowanej o 65%. Taki pogląd podzielają resorty: spraw gospodarczych, finansów, spraw zagranicznych i spraw ogólnych.

Taki obrót sprawy to wielkie rozczarowanie dla borykającego się z problemem braku zamówień Damena. W dodatku Naval Group, aby spełnić życzenie holenderskiego rządu dotyczące zaangażowania miejscowego przemysłu w projekt, nawiązała współpracę z Royal IHC. Natomiast oferta tkMS zakłada budowę nowych OP w stoczni Damen w Den Helder (Zamieszanie z holenderskim przetargiem, 2019-02-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.