Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Falcon 2000LXS w Modlinie

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, 28 lutego 2020

Dzisiaj na lotnisku Warszawa-Modlin zaprezentowano jeden z odrzutowców klasy biznes produkowanych przez francuski koncern Dassault – Falcon 2000LXS. Pokaz zorganizowała spółka AMC Aviation.

Falcon 2000LXS to połączenie francuskiej elegancji z rozwiązaniami stosowanymi w wielozadaniowych samolotach bojowych Rafale / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

Samolot, noszacy znaki rejestracyjne F-HRFL (nr ser. 320, wyprodukowany w 2016) zawitał do naszego kraju w ramach powrotu z trasy pokazowej w Europie Wschodniej i na Bałkanach. Jak poinformował Skrzydlatą Polskę Emmanuel Senard, odpowiedzialny za sprzedaż Falconów w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, wizyta w Polsce to dobra okazja, aby zaprezentować model 2000LXS potencjalnym użytkownikom. Myślę, że może on zainteresować właścicieli mniejszych samolotów klasy biznes, którzy poszukują bardziej przestronniejszych odrzutowców i większego komfortu na pokładzie. Chętnie wrócę do Polski, aby zaprezentować tutaj także inne samoloty biznesowe produkowane przez Dassault – dodał Emmanuel Senard.

Falcon 2000LXS przy pełnych zbiornikach paliwa jest zdolny do przebycia dystansu 7408 km, z prędkością Ma0,8, dwoma pilotami, sześcioma pasażerami i rezerwą NBAA IFR na 370 km lotu, przy 85% rocznych wiatrów, w warunkach dnia standardowego i przy idealnym zarządzaniu ruchem lotniczym. Umożliwia to wykonywanie bezpośrednich lotów na trasach Nowy Jork – Anchorage, Singapur – Dubaj, Paryż – Delhi, Sao Paulo – Cape Town czy Pekin – Bombaj (Japońska straż wybrzeża kupuje nowe samoloty, 2015-04-22, 500. Falcon 2000, 2013-10-07).

Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika (Enhanced Avionics System)EASy II, bazująca na wyposażeniu Honeywell Primus Epic. Dane pilotażowo-nawigacyjne i parametry zespołu napędowego prezentowane będą na czterech ciekłokrystalicznych kolorowych wyświetlaczach wielofunkcyjnych o wymiarach 358 x 358 mm. Awionika EASy II charakteryzuje się zmodyfikowaną symbologią wyświetlaczy, nowym oprogramowaniem systemu zarządzania lotem i polepszonymi zdolnościami startu i odejścia na drugi krąg.

Opcjonalnie można ją wzbogacić o układ syntetycznej wizji (SVS), układ doradczy i ostrzegający o sytuacji na drodze startowej (RAAS), zdolność do wykonania precyzyjnego podejścia do lądowania WAAS LPV, RNP 0.3, tryb automatycznego zniżania, satelitarną prognozę pogody XM zintegrowaną z mapą INAV, usługę ADS-B OUT oraz układ FANS-1/A (Future Air Navigation System), umożliwiający bezpieczne użytkowanie przestrzeni powietrznej bez konieczności korzystania z dróg lotniczych, wykorzystujący CPDL (Controller Pilot Data Link), czyli łącze danych, pozwalające na komunikowanie się pilota i kontrolera ruchu lotniczego.

W kabinie pasażerskiej, o szerokości 1,91 m na poziomie podłogi i wysokości 1,88 m, jest zabudowana nowa dźwiękochłonna tapicerka, zmniejszająca hałas o 2 dB. Podróżni mają do dyspozycji układ rozrywkowy Rockwell Collins Venue z monitorami HD o przekątnej ekranu 22 cale, którymi można sterować bezprzewodowo za pomocą urządzeń Apple iOS. Specjalne aplikacje umożliwiają pasażerom regulację głośności muzyki, przyciemnienia okien, jasności oświetlenia i temperatury. Standardem będzie układ łączności satelitarnej Aircell Axxess II Iridium. Opcjonalnie dostępne są usługi Rockwell Collins Skybox iTunes i Apple TV oraz FalconConnect (Tajemniczy Falcon).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra