Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Strategia rozwoju Grupy Aerofłot

Lotnictwo cywilne, 29 lipca 2020

Jak donosi portal rusaviainsider, powołując się na źródło bliskie Grupie Aerofłot, największy przewoźnik FR ujawnił więcej szczegółów dotyczących programu rozwoju, który ma zapewnić, że znajdzie się w czołówce światowych pięciogwiazdkowych linii lotniczych.

Eksploatowane obecnie przez Aerofłot Superjety mają trafić do towarzystwa Rossija / Zdjęcie: Aerofłot

Nowa strategia została już przedstawiona premierowi FR Michaiłowi Miszustinowi przez dyrektora generalnego Grupy Aerofłot Witalija Sawieliewa i zatwierdzona przez zarząd 16 lipca. Projekt obejmuje okres od 2023 do 2028 roku i nosi tytuł 30/30. Pierwsza liczba oznacza dodatkowe 30 milionów pasażerów, a druga – 30-% średnią obniżkę cen lotów w klasie ekonomicznej na terenie Rosji.

Zgodnie z tymi informacjami, do 2028 narodowy przewoźnik FR Aeroflot ma dysponować flotą 175 samolotów, wyłącznie produkcji Airbusa. Połączenia dalekodystansowe wykonywać ma 81 A350-900/-1000, a segment średniodystansowy miałoby obsługiwać 75 A321neo i 19 A320neo. Obecnie Aeroflot eksploatuje 19 Boeingów 777-300ER, 18 Airbusów A330, jednego A350-900, 47 Boeingów 737-800, 74 A320, 33 A321 i 54 Superjety SJ100 (Aerofłot odebrał pierwszego A350-900 , 2020-02-28).

Zarząd towarzystwa planuje wycofać z linii wszystkie A330 i A320 ceo i A321ceo. Natomiast Boeingi 737 zostaną przekazane niskokosztowemu przewoźnikowi Pobieda, który obsługiwać ma krajowe trasy średniodystansowe. Dysponując flotą 170 samolotów wąskokadłubowych, jedyny niskokosztowy przewoźnik w kraju ma obsługiwać 55-65 mln pasażerów rocznie, oferując ceny, które będą o 30% niższe niż obecna średnia taryfa w klasie ekonomicznej.

Z kolei Boeingi 777 i Superjety trafią do towarzystwa Rossija, które koncentrować ma się na lotach regionalnych i przynoszących niskie dochody, przewożąc 20-25 mln pasażerów rocznie. Docelowo Rossija ma dysponować flotą aż 250 samolotów, w tym 150 Superjetami 100 i 85 MS-21. Oznacza to, że Rossiji zostałaby przekazana nie tylko cała flota SSJ100 eksploatowanych obecnie przez Aeroflot, ale także zamówienia na 95 Superjetów i 50 MS-21, z opcją na 35 kolejnych MS-21 (Dwusetny SSJ100 oblatany, 2020-05-21, Plany produkcji MS-21, 2019-11-28).

Do 2028 Grupa Aerofłot ma dysponować 600 odrzutowcami, na pokładach których przewozić ma 130 milionów pasażerów rocznie. Planowane jest również dalsze zróżnicowanie ofert linii należących do grupy pod względem priorytetów i modeli operacyjnych. W rezultacie tego Aerofłot ponownie stałby się światowej klasy przewoźnikiem premium wykonującym głównie operacje międzynarodowe, przewożącym rocznie 35-40 mln pasażerów. W 2019 z usług narodowego przewoźnika FR skorzystało 37,2 mln osób, ale tylko 52% z nich zostało obsłużonych na trasach międzynarodowych.

Szefowie Aerofłotu planują, że wzrost ruchu międzynarodowego zostanie osiągnięty przede wszystkim tranzytem pasażerów z Azji Południowo-Wschodniej do Europy i Ameryki przez moskiewski hub Szeremietiewo i być może regionalny hub w Krasnojarsku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra